Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Halv/helfabrikata

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvor ofte inngår halv/helfabrikata i deres middager?
Alltid 8 9,41%
ca halvparter av middagene 19 22,35%
2-3 ganger i uken 24 28,24%
2-3 ganger i mnd. 26 30,59%
Et par ganger i året 7 8,24%
Aldri 1 1,18%
Deltakere: 85. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-07, 15:27   #31
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halv/helfabrikata

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Eg lagde kalkungryte frå bunnen av, og enda opp med to nye ingrediensar som eg aldri har hatt bruk for før, og som eg aldri har hatt bruk for etterpå. Dei står no i kjøleskapet, og med unnatak av om me lagar den same kalkungryta ein gong til, vil dei bli ståande til dei går ut på dato.

Dessutan må vel all mat ein lagar heilt frå grunnen av generere ein heil del meir oppvask og rot

Hvilke ingredienser er det da? :nysgjerrig:

Jeg lager mye mat fra bunnen, men det er ikke så veldig fancy. Handler det jeg trenger av grønnsaker og råvarer 1-2 gang i uka og komponerer stort sett hverdagsmiddagene selv. Stort sett kjøtt/fisk/kylling + poteter/ris/pasta + grønnsaker. Det er godt mulig jeg hadde spart noe rot ved å bruke halvfabrikata. Det har jeg faktisk aldri tenkt på en gang. Jeg rydder hele tiden underveis, så det blir ikke så rotete.

Jeg har ikke mye lagringsplass heller og bruker mest ferskvarer. Har et skap med tørrvarer som tåler lagring. Fryseboksen er den over kjøleskapet og den er jo lite egnet for langtidslagring.

Jeg har laget hverdagsmaten fra bunnen i flere år, og det er ikke mye jobb altså. Bruker max en time om dagen til middagslaging/spising/rydding. Det blir rutine når man blir vant til det.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:39.