|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
Se resultatene: Hvor ofte inngår halv/helfabrikata i deres middager? | |||
Alltid |
![]() ![]() ![]() ![]() |
8 | 9,41% |
ca halvparter av middagene |
19 | 22,35% |
2-3 ganger i uken |
24 | 28,24% |
2-3 ganger i mnd. |
26 | 30,59% |
Et par ganger i året |
7 | 8,24% |
Aldri |
1 | 1,18% |
Deltakere: 85. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Halv/helfabrikata
God definisjon. Da blir det 2-3 ganger i uka for oss.
![]() |
#22 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() Sv: Halv/helfabrikataav og til pytt i panne.
![]() |
#23 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Halv/helfabrikataSjelden, i hvert fall når jeg ser bort fra Grandiosaen som av og til sniker seg inn på menyen.
![]() |
#24 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Halv/helfabrikataEtter at jeg begynte å henge her inne har matvanene våre endret seg veldig. Helt sant |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Etylbarbital
![]() Sv: Halv/helfabrikataFjordland og ferdigstekte pannekaker er helfabrikata? Ja?
![]() |
#26 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Halv/helfabrikataVi bruker halvfabrikata til ca halvparten av middagene, selv om jeg lager mye fra grunnen så er det alltids noe som kommer fra en pose. F.eks erterstuingen når vi har kjøttkaker og brun saus, eller pizzasausen til hjemmelaget pizza.
![]() |
#27 |
intro
|
![]() Sv: Halv/helfabrikataVi bruker en del halvfabrikata, mest for krydderets del. Det gjelder særlig karriblandinger eller andre asiatiskinspirerte poser av ett eller annet slag. Suppeposer går jeg heller ikke av veien for (men vi setter alltid til masse grønnsaker og iblant noe kjøtt). Jeg står ikke og koker kraft på en vanlig mandag, nei. (Antar at buljong også er halvfabrikata?)
![]() |
![]() |
#28 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Halv/helfabrikataVi bruker veldig lite halvfabrikata, ihvertfall etter min egen definisjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Etylbarbital
![]() Sv: Halv/helfabrikataHos oss:
![]() |
#31 |
intro
|
![]() Sv: Halv/helfabrikataHva slags middager lager alle dere som knapt bruker halvfabrikata da, egentlig? Tror ikke fantasien min strekker til, jeg gitt. Jeg ser for meg kraftkoking, dyrking og blanding av krydderslag, utstrakt bruk av hirse (spør meg ikke hvorfor)... Blir det mye middager av typen rent kjøtt, kokte poteter og salat da, eller?
![]() |
![]() |
#32 |
I could be violet sky
Hvor: Oslo
![]() |
#33 |
Glamorøs
|
Bruker lite hirse.
![]() |
#35 |
frakoblet
|
Ja. Vi bruker stort sett rent kjøtt og ren fisk, grønnsaker/salat og ris eller poteter. Jeg koker veldig sjelden kraft, men bruker mye krydder. Kjøpt krydder.
![]() |
#37 |
flisespikker
|
![]() Sv: Halv/helfabrikataJeg savner også et alternativ mellom 2-3 i uken og 2-3 i måneden (derimot er det veldig kort vei mellom "2-3 i uken" og "annenhver middag", ettersom vi faktisk ikke lager middag hver eneste dag). Vi bruker pølse av og til, og frosne hamburgere, ferdigkjøpte fiskekaker, og pastasaus på glass når jeg ikke har mer hjemmelaget igjen, og av og til diverse indiske/thailandske ferdigsauser på glass. Og innimellom (som i kveld) tar vi voksne en ferdigpizza til kvelds. Men jeg bruker aldri sause- og suppeposer lenger, faktisk, og jeg tror som zol at påvirkningen her på forumet har gjort sitt.
![]() |
#38 |
Borte
|
![]() Sv: Halv/helfabrikataJeg regnet heller ikke med buljongterninger, pasta og hermetiske tomater og mais. Tror jeg bare slutter meg til Hims definisjon. Karbonadedeig er jeg usikker på, jeg trodde det var rent oppmalt kjøtt uten noe tilsatt?
![]() |
#39 |
Smugleser
|
![]() Sv: Halv/helfabrikataJeg skulle selvsagt ha lest svarene før jeg stemte, for å få en bedre idé om definisjonene... Men jeg svarte 2-3 ganger i uken, for det går en del ferdiglagde fiskekaker og farsemat her, ettersom Andungen konsekvent spytter ut ren kylling, ren svinefilet, ren laks ol.
![]() |
#40 |
I could be violet sky
Hvor: Oslo
@
![]() |
|
|