Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Rumpeforstørrende truser

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-17, 13:50   #11
Normy
Superduperaktiv

Normy sin avatar

Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Rumpeforstørrende truser

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men ser du at disse tingene styres av forventninger fra samfunnet ellers? Man kan jo si at man velger alt helt selv, men det er veldig vanskelig å komme bort fra at samfunnet former en, og det er lettere å velge tradisjonelt. Enten det er å ta mannens etternavn (fordi det er så hyggelig), hijab (fordi jeg vil det selv), høye hæler og sminke (fordi jeg føler meg bedre) osv. osv. På individbasis velger vi selvsagt selv, men dette styres av forventninger utenfra.

Her satte du fingeren på noe som engasjerer meg! Jeg bryr meg fint lite om hva folk måtte mene om høye/lave sko, hijab, sminke eller barbering av uønsket kroppshår. Men å ta mannens etternavn! Det skjønner jeg ingenting av! Koselig å avkall på en del av sin egen historie og personlighet? Hvor mange har vel ikke angret på det den dagen man skilles?

Mine barn har mitt etternavn. Kun det. Og der føler jeg virkelig at vi er familien mot strømmen. Jeg kan ikke bare si at det er jeg som er kjerringa mot strømmen. Er stolt av mannens reflekterte valg om å droppe hans etternavn.

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:27.