Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Naturlig at kvinnen er hjemme (dn.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-07, 14:23   #11
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naturlig at kvinnen er hjemme (dn.no)

Opprinnelig lagt inn av Mammatuss, her.

- Det er viktig for barna å ha en trygg forankring. Da vet mannen at det blir fulgt opp, og han kan enklere følge opp utfordringene i sitt arbeid, sier hun.

Det må jo være fantastisk å være mann i et slikt univers.
Har forøvrig aldri noensinne hørt en så undertrykkende og nedtrykkende holdning til kvinner fra kvinner selv.
Godt hun er så gammel ellers tror jeg nesten jeg hadde brydd meg om hva hun sa...

Jeg synes dette er fryktelige holdninger overfor menn også jeg. Det tror jeg er viktig å huske på. I denne typen debatter dras ofte kvinneundertrykkelse frem, men skal vi få til noen endring tror jeg det er kanskje enda viktigere at man peker på den stygge holdningen overfor menn. Vi har ganske mange menn i dette landet med andre interesser enn lederstilling og jobb, og som er genuint interessert i barn og familieliv. Det er bare så synd at så få menn "tar kampen". Blant annet var jeg på et foreldremøte hvor en sykepleier stadig referte til mor ditt og mor datt. Da hun presterte å si noe sånt som at "mor blir redd dersom barnet blir skadet i barnehagen" klarte jeg ikke holde kjeft lenger, og sa "og far!" sånn i bakgrunnen. Det virker som om fedre i liten grad reagerer på slikt. Samtidig er jo de sosialisert inn i en slik tankegang de også, akkurat som vi kvinner er det. Vi legger ikke så godt merke til at vi ikke sklir rett inn lederstillinger (fordi det er genene våres som styrer dette ).

Makan til montebellotullekjerring. Tenk alt hun (og mannen) går glipp av. Jeg kan ikke si jeg er spesielt misunnelig på filliardene de har på konto, det er andre ting i livet som er viktigere.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:27.