Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-07, 10:21   #10
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen

Lærere er vel allslags, antar jeg. Jeg hadde stort sett de samme lærerne som min far da gikk på barneskolen. De fleste av dem var helt supre. Flotte, litt tradisjonelle, lærere som bla. hadde skjønt at å være lærer er å være en god leder. Det gjaldt særlig han som tok over vår litt vanskjøttede skjevlærte klasse da vi begynte i 4. Inntil dess hadde noen sittet uten å kunne lese, uten å bli diagnostisert med de lærevanskene eller den dysleksien de faktisk hadde, andre hadde sittet og kjedet vettet av seg i 3 år uten å lære noe særlig mer enn da de begynte. Noe som resulterte i en klasse i full uro. Etter å ha blitt pjusket med og forstått i hjel i 3 år, var det deilig med en trygg voksenperson som turde å bruke autoriteten sin. Og vi lærte ting. Masse. Og det ble folk av oss, det ble en god gruppe og vi hadde det fint. Det betyr mer enn om det forkynnes litt i kristendomsfaget. (som det het i steinalderen da jeg gikk på skolen )

Jeg har hatt kristendomslærere som var kristne, som var ateister og som var hverdagskristne. Jeg har aldri opplevd dette som noe problem. Men så var dette innerste innland, der selv indremisjonistene er ganske fredlige av seg.

Jeg syntes det var mye feil i fht pedagogikken da jeg gikk på skolen, særlig i fht "idealtidprinsippet", at alt ble lagt opp til snittet av klassen eller et minste felles multiplum. Mange datt av og mange kjedet seg.

Men etter å ha diskutert dette opp og ned i mente både her og på NM har jeg, særlig takket være Kristin, blitt trygg på at det ikke er slik lenger. At hvert barn tas på alvor og lærer etter sine forutsetninger. At organiseringen er helt annerledes. At mange positive elementer fra bla Montessorripedagogikken er tatt inn i skolen. Så takk til Kristin som har betrygget meg veldig i fht hva min datter skal møte på skolen.

Og, forresten, hva ER det med disse gamle gymlærerne? Vi fikk rektor (!) inn i dusjen i første klasse som skulle såpe oss inn. Og han notoriske beføleren vi hadde på vgs?

Emneord
engleskole, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:27.