|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#301 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen
Det er vel hele poenget her. Det er lov å være litt slem med noen, men det er ikke lov å plage/mobbe/trakassere. Selv om jeg ikke er jurist, er jeg helt sikker på at ingenting som er skrevet i denne tråden er ulovlig, og det blir litt bizarro å trekke frem slike lovparagrafer. Snilt er det derimot ikke. Jeg er ikke alltid opptatt av å være så snill.
|
|
|
#302 |
|
By the Sea
|
Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen
Jeg gikk selv på skolen på 70- og åttitallet, og jobber nå som lærer - og,ja - skolen har definitivt endret seg. Mye.
Vi har fått ny læreplan, og det er fortsatt KRL.
|
|
|
#303 |
|
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinse
Det har hovedtyngde på kristendommen, og gjør det til sannheten. |
|
|
|
|
|
#304 |
|
Kidding, right?
|
Selvsagt!
|
|
|
|
#305 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for pr
Min seksåring har bare i løpet av førsteklasse hatt grunnleggende undervisning om islam, buddismen og litt kristendom; sistnevnte knyttet til jule- og påsketiden. Jeg er imponert jeg!
|
|
|
|
#306 |
|
Passiv
Re: Sv: Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over fo
Hvis det er slik så skal jeg og bli imponert. |
|
|
|
|
|
#307 |
|
Helt konge
|
Ja det er imponerede, men jeg tror det nesten kommer av seg selv. Den mannen er rett og slett morsom (og klok). |
|
|
|
|
|
#308 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#309 |
|
-
Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessenDet er jo fint hvis noen syns jeg er morsom. Noen har visst blitt sinte på meg i denne tråden også så vidt jeg forstår. Det er også helt greit. Men hvis noen blir lei seg av noe jeg skriver eller sier så er jo det synd. Det er sjelden meningen (unntatt for telefonselgere).
Det er jeg enig i, men ønsker likevel å presisere, slik Scarlett har vært inne på, at jeg ikke syns det skal være noe samfunnskrav å være snill heller. Kritikk fra myndighetspersoner, mediepress og krav om unnskyldninger kan være like kvelende for en nødvendig, men ubehagelig, demokratisk prosess som lovforbud. Et godt eksempel her er redaktør Vebjørn Selbæks publisering av karikaturer av profeten Muhammed i tidsskriftet Magazinet. Jeg tror ikke at Selbæk hadde edle motiver med dette i det hele tatt, jeg tror han ville hetse og erge muslimer. Det lyktes. Han ble etter dette utsatt for et enormt, og utidig, press. Som han taklet veldig bra, og som regjeringen taklet svært dårlig. De gikk nærmest ut og beklaget at vi har pressefrihet i Norge, og det syns jeg var ille. Saken i seg selv var kanskje ikke så veldig interessant, men til tross for at den begynte med et politisk ukorrekt og krenkende utspill, var den blant annet en viktig påminnelse om at pressefriheten kan trenge aktiv beskyttelse også i Norge.
Jeg skjønner hva du mener, men syns fortsatt at den overførte, og mindre spottende, betydningen av ordet var en mye mer nærliggende tolkning i denne, fra mitt ståsted relativt flåsete og muntre, tråden. Men det betyr altså ikke at ordvalget mitt var bevisstløst, eller at jeg skulle ønske jeg hadde sagt noe annet. |
|
|
|
|
|
#310 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
|
|
|
|
|
|
#311 |
|
Kontrollfrik
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt ove
Det spørs slett ikke på lærere og skoler. Du kan lese hele læreplanen for KRL på nettet, så ser du selv. Og hva mener du med denne setningen? Så langt har jeg bare sett det praktisert som kristendomsundervisning. Hvor har du sett det praktisert da, og hvor ofte? |
|
|
|
|
|
#312 |
|
Kontrollfrik
Sv: Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for pr
Hva vet du om dette egentlig? Du uttaler deg om ting du ikke har peiling på! |
|
|
|
|
|
#313 |
|
kamerat
|
Og det synes ikke jeg heller.
|
|
|
#314 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessenI lys av at eg blei karakterisert som snill her; la meg få føye til at eg syns heller ikkje det er riktig at alle skal gå rundt å vere snille heller. |
|
|
|
|
|
#315 |
|
Pauset
Hvor: In Town!
De har jo en fagplan å følge og kan ikke velge selv hva de skal undervise i. |
|
|
|
|
|
#316 |
|
-
Snill? Det var iallefall ikke særlig godt karakterisert. Du kom jo her og slapp luften ut av den morsomme tråden vår. |
|
|
|
|
|
#317 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Ja, eg merka det! Det blei jo skikkelig kjedelig her! |
|
|
|
|
|
#318 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessenNå har jeg ikke orket å pløye meg gjennom alle de turer og vendinger denne tråden måtte ha tatt, så jeg svarer kun ut i fra hovedinnlegget her, uansett hvor tråden måtte ha beveget seg videre...
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 27-07-07 kl 22:00. |
|
|
|
|
|
#319 |
|
Passiv
Re: Sv: Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over fo
Og hva vet du om det?
Selvsagt spørs det på lærerene. |
|
|
|
|
|
#320 |
|
Kontrollfrik
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt ove
1. Jeg vet en hel del om det. Dessuten spurte jeg om hva DU vet om det, og du svarer ikke på spørsmålet når du spør i retur. |
|
|
|
![]() |
| Emneord |
| engleskole, klassiker |
|
|