Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-07, 13:39   #301
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Akkurat. Og noe av problemet med denne diskusjonen er at noen har diskutert hva som er snilt, mens andre har diskutert hva som bør være lovlig. Og det er ikke, og bør ikke være, det samme.

Det er vel hele poenget her. Det er lov å være litt slem med noen, men det er ikke lov å plage/mobbe/trakassere. Selv om jeg ikke er jurist, er jeg helt sikker på at ingenting som er skrevet i denne tråden er ulovlig, og det blir litt bizarro å trekke frem slike lovparagrafer. Snilt er det derimot ikke. Jeg er ikke alltid opptatt av å være så snill.

Og, som jeg skrev i mitt forrige innlegg, så synes jeg helt klart at det er lov å ytre sin mening om personer som bruker sin offentlige posisjon til personlig inntjening. Et problem for eks-HKH er selvsagt at hun ikke har særlig valg, siden hun er født inn i en offentlig posisjon (aka republikkalternativet). Men det er ingen tvil om at englekurset hadde vært en fis i utedassen uten hennes navn, selv i disse agurktider.

Jeg er helt sikker på at Märtha tar kritikken fra disse sidene med knusende ro og ler hele veien til banken.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 14:29   #302
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg var også ikke-døpt da jeg gikk på skolen og opplevde at det ble sett på som ganske rart. Skolen har endret seg mye siden "vi" gikk der.

Jeg gikk selv på skolen på 70- og åttitallet, og jobber nå som lærer - og,ja - skolen har definitivt endret seg. Mye.
Jeg opplever at endel foreldre er ganske skeptiske i starten, for de tror skolen er som den var da de selv gikk der.
Skolen kommer elever i møte på en helt annen måte nå enn for et par tiår tilbake.
Og med det kan jeg selvfølgelig ikke gå god for alle lærere. Jeg snakker her om selve "ånden" i skolen, pedagogikken og helt andre læreplaner enn den gang.
Så det kan være lurt å møte skolen med et åpent sinn. Registrere hva som faktisk foregår nå, i stedet for å ha som utgangspunkt at alt ( og da aller helst det negative) er likt som dengang en selv var skolebarn.

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Så vidt jeg vet har menneskerettighetsdomstolen i Strasbourg slått fast at KRL faget bryter med menneskerettighetene, og dermed blir det ikke mer KRL i norske skoler.
Nå må vi tilbake til kristendom og livssyn.
Og det er jammen strålende, mitt barn hadde ikke fått ha KRL.

Vi har fått ny læreplan, og det er fortsatt KRL.
På vår skole er det ingen lærere som forkynner - selv ikke de urgamle!
Vi har mange elever med annen religiøs og kulturell bakgrunn enn den norske ( muslimer, sihker, buddhister, katolikker ), og til dags dato har det ikke kommet inn en eneste klage fra en eneste forelder på at KRL -faget skulle være forkynnende eller skadelig på annen måte for deres barn.

For min del kunne KRL faget gjerne gjøres om til et religionsfag med moral og etikk - at ikke kr.dom fikk oppta den største delen.
Men jeg synes det fungerer veldig fint som det er også. det er en arena for alle, uansett bakgrunn eller livssyn. Og det er en styrke at undervisningen foregår i hel klasse, så alle får være med på viktige og utviklende samtaler.

Gammel 27-07-07, 15:04   #303
lil'c
Passiv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinse

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Vi har fått ny læreplan, og det er fortsatt KRL.
På vår skole er det ingen lærere som forkynner - selv ikke de urgamle!
Vi har mange elever med annen religiøs og kulturell bakgrunn enn den norske ( muslimer, sihker, buddhister, katolikker ), og til dags dato har det ikke kommet inn en eneste klage fra en eneste forelder på at KRL -faget skulle være forkynnende eller skadelig på annen måte for deres barn.

Det har hovedtyngde på kristendommen, og gjør det til sannheten.
Det strider meg i mot fordi jeg tror ikke på det.
Og de lærer svært lite om andre religioner, i hvertfall for et par år siden.

Jeg kommer til å ha problemer med det, med mindre min datter får ha livssyn som jeg hadde.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 15:43   #304
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg er helt sikker på at Märtha tar kritikken fra disse sidene med knusende ro og ler hele veien til banken.

Selvsagt!

Klart det er en mye mer behagelig måte å jobbe på. Har du vært hos fysioterapeut noengang - makan til knaing, draing, massering... hun ble nok sliten i armene stakkars. Og hey! Varme hender? Yes! Da er det nok å bare stå stille og vente på egenandelen da!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 15:45   #305
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for pr

Min seksåring har bare i løpet av førsteklasse hatt grunnleggende undervisning om islam, buddismen og litt kristendom; sistnevnte knyttet til jule- og påsketiden. Jeg er imponert jeg!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 15:58   #306
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over fo

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Min seksåring har bare i løpet av førsteklasse hatt grunnleggende undervisning om islam, buddismen og litt kristendom; sistnevnte knyttet til jule- og påsketiden. Jeg er imponert jeg!

Hvis det er slik så skal jeg og bli imponert.
Så langt har jeg bare sett det praktisert som kristendomsundervisning.
Det spørs vel sikkert også på både lærere og skoler.

Gammel 27-07-07, 16:49   #307
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Og så er jeg imponert over alle signaturene til Benmurphy. Det må være slitsomt å ha så mange innlegg og være morsom på forskjellig måte i alle signaturene.

Ja det er imponerede, men jeg tror det nesten kommer av seg selv. Den mannen er rett og slett morsom (og klok).

Foresten litt småfrekk også, men på en bra måte

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 17:06   #308
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Ja det er imponerede, men jeg tror det nesten kommer av seg selv. Den mannen er rett og slett morsom (og klok).

Foresten litt småfrekk også, men på en bra måte

Ben Murphy er morsom, saklig og grundig. Har lenge vært i tvil om BM var mann eller kvinne, men nå har jeg fått svar.

Signaturen hans er alltid morsom.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 18:29   #309
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Det er jo fint hvis noen syns jeg er morsom. Noen har visst blitt sinte på meg i denne tråden også så vidt jeg forstår. Det er også helt greit. Men hvis noen blir lei seg av noe jeg skriver eller sier så er jo det synd. Det er sjelden meningen (unntatt for telefonselgere).

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Akkurat. Og noe av problemet med denne diskusjonen er at noen har diskutert hva som er snilt, mens andre har diskutert hva som bør være lovlig. Og det er ikke, og bør ikke være, det samme.

Det er jeg enig i, men ønsker likevel å presisere, slik Scarlett har vært inne på, at jeg ikke syns det skal være noe samfunnskrav å være snill heller. Kritikk fra myndighetspersoner, mediepress og krav om unnskyldninger kan være like kvelende for en nødvendig, men ubehagelig, demokratisk prosess som lovforbud. Et godt eksempel her er redaktør Vebjørn Selbæks publisering av karikaturer av profeten Muhammed i tidsskriftet Magazinet. Jeg tror ikke at Selbæk hadde edle motiver med dette i det hele tatt, jeg tror han ville hetse og erge muslimer. Det lyktes. Han ble etter dette utsatt for et enormt, og utidig, press. Som han taklet veldig bra, og som regjeringen taklet svært dårlig. De gikk nærmest ut og beklaget at vi har pressefrihet i Norge, og det syns jeg var ille. Saken i seg selv var kanskje ikke så veldig interessant, men til tross for at den begynte med et politisk ukorrekt og krenkende utspill, var den blant annet en viktig påminnelse om at pressefriheten kan trenge aktiv beskyttelse også i Norge.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Ben- Det kan godt hende jeg har misforstått din siste setning, men jeg klarer ikke helt å lese den uten at det gjør meg forferdelig trist. Å bruke ord som det å velsigne over en handling som innebærer hån av andre virker veldig feil i mine ører.

Jeg skjønner hva du mener, men syns fortsatt at den overførte, og mindre spottende, betydningen av ordet var en mye mer nærliggende tolkning i denne, fra mitt ståsted relativt flåsete og muntre, tråden. Men det betyr altså ikke at ordvalget mitt var bevisstløst, eller at jeg skulle ønske jeg hadde sagt noe annet.

Ben "You saw what I did there" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 18:31   #310
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Såvidt jeg vet så har de heller ikke hatt noen stor utskifting av lærere. Ettersom jeg har opplevd en livssynslærer i det gamle systemet der livssyn var for de elevene som aktivt hadde valgt vekk kristendomsundervisningen, som likevel drev med aktiv kristen forkynning, så avventer jeg til jeg ser læreren før jeg tror på at dette ikke blir forkynning.

Lærere kan faktisk ikke gjøre som de vil. KRL-faget er spennende og umåtelig populært blant elevene. Det er absolutt ikke forkynnende på noen som helst måte. Det er ikke sånn at vi lærere bestemmer innholdet i faget.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 18:32   #311
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt ove

Hvis det er slik så skal jeg og bli imponert.
Så langt har jeg bare sett det praktisert som kristendomsundervisning.
Det spørs vel sikkert også på både lærere og skoler.

Det spørs slett ikke på lærere og skoler. Du kan lese hele læreplanen for KRL på nettet, så ser du selv. Og hva mener du med denne setningen? Så langt har jeg bare sett det praktisert som kristendomsundervisning. Hvor har du sett det praktisert da, og hvor ofte?

Gammel 27-07-07, 18:36   #312
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Sv: Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for pr

Hva vet du om dette egentlig? Du uttaler deg om ting du ikke har peiling på!

Jeg er heller ikke religiøs og mine barn er ikke døpt, men det er helt irrelevant for min KRL-undervisning.

Gammel 27-07-07, 18:51   #313
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Det er jeg enig i, men ønsker likevel å presisere, slik Scarlett har vært inne på, at jeg ikke syns det skal være noe samfunnskrav å være snill heller.

Og det synes ikke jeg heller.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 18:55   #314
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I lys av at eg blei karakterisert som snill her; la meg få føye til at eg syns heller ikkje det er riktig at alle skal gå rundt å vere snille heller.

Litt bråk, litt kritikk, og litt spøk må ein tåle.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 19:05   #315
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det strider meg i mot fordi jeg tror ikke på det.

Jeg kommer til å ha problemer med det, med mindre min datter får ha livssyn som jeg hadde.

De har jo en fagplan å følge og kan ikke velge selv hva de skal undervise i.
Når jeg jobbet som assistent i skolen så var det i allefall ikke et snev at kristendomsforkynning. Kristendommen er den mest utbredte relgionen i landet vi lever i, og dermed er det fint å være klar over ens tradisjoner ol sånn jeg ser det. Å informere om noe trenger ikke bety å forkynne.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 19:09   #316
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

I lys av at eg blei karakterisert som snill her; (…)

Snill? Det var iallefall ikke særlig godt karakterisert. Du kom jo her og slapp luften ut av den morsomme tråden vår.

Ben "Helt på felgen. " Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 19:10   #317
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Snill? Det var iallefall ikke særlig godt karakterisert. Du kom jo her og slapp luften ut av den morsomme tråden vår.

Ben "Helt på felgen. " Murphy

Ja, eg merka det! Det blei jo skikkelig kjedelig her!

skulle hatt ein sånn "hang my head in shame" smily her nå...

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 19:13   #318
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg ikke orket å pløye meg gjennom alle de turer og vendinger denne tråden måtte ha tatt, så jeg svarer kun ut i fra hovedinnlegget her, uansett hvor tråden måtte ha beveget seg videre...

Sånn seriøst sett, syns jeg Märtha er tøff som står fram med noe som antakelig er temmelig uvanlig i de kretser hun vanker. Hun gir med dette et ansikt til alle de som tror på healing, engler, dypere kommunikasjon med hester, og hva det nå måtte være. Det må føles godt for dem å ha et så kjent menneske med på laget.

Jeg syns altså dama er tøff som står fram med hva hun tror på...

Men innerst inne i meg selv sitter jeg og knegger, lurer på hva dama har røyka i det siste, og undrer på hvordan kongen og dronningen må føle nå som prinsessen er blitt gjort til generell latter ut i Europa.

Vel, i det minste i danske aviser, som jeg leser for tiden, og på engelske nyhetssider som min kjære pløyer. Kan tenke meg tyskerne har det kjempegøy for tiden, og ser med glede fram til tyske sladreblader med forsider hvor bilder av Märtha omgitt av engler troner.

Sist redigert av Inagh : 27-07-07 kl 22:00.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 19:14   #319
lil'c
Passiv

Standard

Re: Sv: Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over fo

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Hva vet du om dette egentlig? Du uttaler deg om ting du ikke har peiling på!

Og hva vet du om det?

Selv om kanskje du klarer å holde din egen tro adskilt fra undervisningen, betyr vel ikke det at alle gjør det?

Opprinnelig lagt inn av Kristin

Det spørs slett ikke på lærere og skoler. Du kan lese hele læreplanen for KRL på nettet, så ser du selv. Og hva mener du med denne setningen? Så langt har jeg bare sett det praktisert som kristendomsundervisning. Hvor har du sett det praktisert da, og hvor ofte?

Selvsagt spørs det på lærerene.
Noen lærer er selvsagt veldig flinke, andre er mindre flinke.
Noen klarer utmerket å ikke la sin egen tro skinne gjennom, men andre gjør det ikke.
(Selvfølgelig er det en læreplan *doh*)

Har du aldri hørt om, og sett eksempler på lærere som ikke nødvendigvis følger den?
På den lokale skolen her ble det klaget inn en lærer bla. fordi han forkynte for elevene. Sin egen kristne tro ja. Og det var i KRL-timene.
På en skole jeg gikk var det ikke livssyns undervisning, kunn kristendom, men da var det mange av oss elevene som streiket, og foreldrene klaget. Og vips ble det oprettet en livssyns klasse. Som ble undervist av den eneste læreren på den skolen som ikke var kristen, han var humanetiker. Så det ble nærmere humanisme undervisning.
Jo, jeg vil se det kommer ann på læreren.
Som i alle andre fag.
Jeg har da også foreks. hatt lærere som ikke har klart å formidle noe særlig til klassen om et eller annet fag, og andre lærere igjen som vi har lært mye mer av enn hva som kan forventes på et skoleår, og mye mer enn pensum.
Dette har jeg sett selv i skolene også når jeg har jobbet der, og de er faktisk endel lærere som er åpne på det, og sier at "jeg er bedre i det enn det faget pga. min egen tro, eller interesse, eller hva-nå-enn" foreks.

(og ta det med ro, jeg anngriper ikke deg personlig, selv om man skulle tro det på deg, jeg sier bare at det finnes variasjoner rundt om i dette faget også, som i alle andre)

Gammel 27-07-07, 19:24   #320
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt ove

Og hva vet du om det?

Selv om kanskje du klarer å holde din egen tro adskilt fra undervisningen, betyr vel ikke det at alle gjør det?

1. Jeg vet en hel del om det. Dessuten spurte jeg om hva DU vet om det, og du svarer ikke på spørsmålet når du spør i retur.

2. Hvis andre ikke gjør det, og du klarer å bevise det, kan de miste jobben.

Jeg har jobbet med flere KRL-lærere som er personlig kristne. Jeg har aldri noensinne opplevd forkynning i undervisningen.

Svar

Emneord
engleskole, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:27.