Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-07, 13:02   #11
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Kristendomsfaget i skolen heter KRL ( kristendom med religion og livssyn), og det er IKKE forkynnende. Man lærer riktignok mest om kristendom, men en stor del av undervisningen er viet andre religioner og livssyn, samt etikk og moral. Alt i alt synes jeg dette faget er et nyttig fag i en klasse. Det blir som regel gode diskusjoner og samtaler med utgangspunkt i kunnskap om ulike livssyn og generell etikk.
Så du har lite å frykte.

Jeg understreker at det er KRISTENDOM med religion og livssyn. Såvidt jeg vet så har de heller ikke hatt noen stor utskifting av lærere. Ettersom jeg har opplevd en livssynslærer i det gamle systemet der livssyn var for de elevene som aktivt hadde valgt vekk kristendomsundervisningen, som likevel drev med aktiv kristen forkynning, så avventer jeg til jeg ser læreren før jeg tror på at dette ikke blir forkynning.

Dersom de faktisk hadde klart å kalle faget livssyn eller religion hadde jeg vært et hakk mindre skeptisk.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
engleskole, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:14.