|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#281 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen
Shit. Null mer Odd Molly på meg.
|
|
|
|
#282 |
|
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinse
Og tatt betalt for det?! |
|
|
|
|
|
#283 |
|
Epikur
|
Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessenJeg vil bare presiere at jeg ikke pleier å le folk opp i ansiktet. Selv om det er lov.
|
|
|
#284 |
|
|
Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessenFørst vil jeg si at jeg tror ikke det var tråden om "hjelpere" Kirsebær snakket om, jeg tror det var den der pollen om "hvem ville du hatt sex med hvis du hadde måttet"-saken hvor bl.a. Ari Behn var en av de "heldige" kandidatene. Å finne link til den blir for omfattende for meg. |
|
|
|
|
|
#285 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen
Er du som lagar god mat |
|
|
|
|
|
#286 |
|
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessenKlokamandus? |
|
|
|
|
|
#287 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessenKlok-Amandus. En amandus som er veldig klok. Antar jeg.
|
|
|
|
#288 |
|
By the Sea
|
Neida, alfaCharlie - jeg synes ikke du og andre skeptikere er kjedelige.
|
|
|
#289 |
|
Introvert optimist
|
Vi har ledd forferdelig mye av alternativmessen hvert år da uten at den er blitt markedsført så veldig, så ja jeg tror vi hadde reagert like sterkt på innholdet hvis vi hadde fått høre om denne skolen markedsført av hvem som helst i grunnen.
|
|
|
#290 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessenSlutter meg til den festbremsende "Syrin har skrevet et nydelig og gjennomtenkt innlegg" gjengen.
|
|
|
#291 |
|
By the Sea
|
Fullstendig enig.
|
|
|
#292 |
|
Guardian of the galaxy
|
Jeg er også for litt le-ing, men man tenger ikke hetse folk av den grunn. Å le av meg fordi jeg elsker å spise smeltet sjokolade med skje er greit. Om du får med deg hele nabolaget, stiller deg vedsiden av meg, peker og ler og kaller meg ting, er det ikke fullt så greit lenger.
|
|
|
#293 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen |
|
|
|
|
|
#294 |
|
-
Siden tråden uansett har sluttet å være morsom etter at Syrin fikk flere med seg i å poste ordentlig innlegg, skal jeg først presisere at det ikke bare er punkt b) jeg ønsker fjernet i §135a, jeg er så nær absolutt i forsvar av ytringsfriheten, at jeg ønsker hele paragrafen fjernet. Det ser jeg at ikke var klart ut fra innlegget mitt. Jeg syns altså det skal være lov til å håne både muslimer, jøder, homofile og indere, men jeg syns jo ikke alltid, faktisk sjelden, at det er klokt eller prisverdig. |
|
|
|
|
|
#295 |
|
Dårlig husmor
|
Hvem som blir mobbet i det norske samfunnet kan vel også tas ganske kraftig opp til debatt. |
|
|
|
|
|
#296 |
|
By the Sea
|
Kristendomsfaget i skolen heter KRL ( kristendom med religion og livssyn), og det er IKKE forkynnende. Man lærer riktignok mest om kristendom, men en stor del av undervisningen er viet andre religioner og livssyn, samt etikk og moral. Alt i alt synes jeg dette faget er et nyttig fag i en klasse. Det blir som regel gode diskusjoner og samtaler med utgangspunkt i kunnskap om ulike livssyn og generell etikk.
|
|
|
#297 |
|
Passiv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinseSå vidt jeg vet har menneskerettighetsdomstolen i Strasbourg slått fast at KRL faget bryter med menneskerettighetene, og dermed blir det ikke mer KRL i norske skoler. |
|
|
|
|
|
#298 |
|
Dårlig husmor
|
Jeg understreker at det er KRISTENDOM med religion og livssyn. Såvidt jeg vet så har de heller ikke hatt noen stor utskifting av lærere. Ettersom jeg har opplevd en livssynslærer i det gamle systemet der livssyn var for de elevene som aktivt hadde valgt vekk kristendomsundervisningen, som likevel drev med aktiv kristen forkynning, så avventer jeg til jeg ser læreren før jeg tror på at dette ikke blir forkynning. |
|
|
|
|
|
#299 |
|
kamerat
|
Akkurat. Og noe av problemet med denne diskusjonen er at noen har diskutert hva som er snilt, mens andre har diskutert hva som bør være lovlig. Og det er ikke, og bør ikke være, det samme.
|
|
|
#300 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessenJeg er av den holdning at engler tar kontakt på eget initativ ved behov. Og hvis man ikke hører noe fra dem, vel ...
|
![]() |
| Emneord |
| engleskole, klassiker |
|
|