Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-07, 23:04   #281
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Mener bare at man ikke skal ta seg betalt for å hjelpe andre. Det er en universallov.

Shit. Null mer Odd Molly på meg. Enda jeg har helbredet opptil flere.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 23:06   #282
lil'c
Passiv

Medlem siden: Oct 2006
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinse

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Shit. Null mer Odd Molly på meg. Enda jeg har helbredet opptil flere.

Og tatt betalt for det?!
Missa da

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 00:03   #283
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen

Jeg vil bare presiere at jeg ikke pleier å le folk opp i ansiktet. Selv om det er lov.

Dessuten VET jeg at Syrin er en klokamandus av rang. Og lager god mat.

Gammel 27-07-07, 00:05   #284
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Først vil jeg si at jeg tror ikke det var tråden om "hjelpere" Kirsebær snakket om, jeg tror det var den der pollen om "hvem ville du hatt sex med hvis du hadde måttet"-saken hvor bl.a. Ari Behn var en av de "heldige" kandidatene. Å finne link til den blir for omfattende for meg.

Ellers synes jeg fortsatt at Märtha er kul nok som kjører på med det hun vil selv, men prisen er jo hårreisende. Om det finnes mer mellom himmel og jord osv kan jeg dessverre ikke svare på, men jeg vil påberope meg retten til å være like frekk og spydig mot de som TROR på spøkelser som de er mot meg som som bare er en A4skeptiker og faktisk motiverer folk til å hoppe fra broer fordi jeg gjør samfunnet så kjedelig.

Og så er jeg imponert over alle signaturene til Benmurphy. Det må være slitsomt å ha så mange innlegg og være morsom på forskjellig måte i alle signaturene.

*melder meg inn i Syrinfanklubben*

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 00:06   #285
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg vil bare presiere at jeg ikke pleier å le folk opp i ansiktet. Selv om det er lov.

Dessuten VET jeg at Syrin er en klokamandus av rang. Og lager god mat.

Er du som lagar god mat

Forøvrig hadde eg egentlig tenkt å tilføye i mitt første innlegg at "Mim-damen, du veit eg elskar deg, men her må eg seie meg uenig".

Og så tenkte eg at det blei kanskje litt vel sterk kost. Nynorsk er brutal og ekte.

Og så ser eg at eg har fungert som skikkelig festbrems og ødelagt all moroa. Kan de ikkje diskutere litt meir då?

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 00:10   #286
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Klokamandus?

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 00:47   #287
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klok-Amandus. En amandus som er veldig klok. Antar jeg.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 01:01   #288
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

men jeg vil påberope meg retten til å være like frekk og spydig mot de som TROR på spøkelser som de er mot meg som som bare er en A4skeptiker og faktisk motiverer folk til å hoppe fra broer fordi jeg gjør samfunnet så kjedelig.

Neida, alfaCharlie - jeg synes ikke du og andre skeptikere er kjedelige.

Jeg skrev at om samfunnet KUN hadde bestått av "tror ikke før jeg får se det" mennesker, hadde det vært gudsjammerlig kjedelig.

Like kjedelig hadde det vært om ALLE hadde vært englende hestehviskere.

Her var poenget mangfold.

Gammel 27-07-07, 01:21   #289
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Tydeligvis.
Hadde dere reagert like sterkt på en slik skole om det var noen annen enn henne som markedsførte/stod bak den?

Vi har ledd forferdelig mye av alternativmessen hvert år da uten at den er blitt markedsført så veldig, så ja jeg tror vi hadde reagert like sterkt på innholdet hvis vi hadde fått høre om denne skolen markedsført av hvem som helst i grunnen.

Jeg reagerer på flere nivåer her i grunnen. Det ene handler om denne skolen og innholdet i den, det andre handler om at jeg synes prinsessen misbruker sin stilling og skader kongehuset.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 01:29   #290
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Slutter meg til den festbremsende "Syrin har skrevet et nydelig og gjennomtenkt innlegg" gjengen.

Gammel 27-07-07, 11:45   #291
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det undrer meg hvordan så mange mennesker her inne ser på forhåning og harsellering som noe "greit".

Bare trist rett og slett.

Fullstendig enig.

Som lærer slår det meg ofte at jeg i jobben min er opptatt av å fremme empati, omtanke og respekt for andre mennesker i jobbingen med klassemiljøet og enkeltelever.

Også sitter skuffende mange voksne rundt omkring og breker og breier seg med de mest respektløse ytringer - og stiller sjokkerende lave krav til seg selv når det gjelder empati, omtanke og respekt for andre mennesker.

Vi stiller generellt større krav til god oppførsel fra barna våre enn vi gjør til oss selv.

Gammel 27-07-07, 12:19   #292
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Jeg synes det er helt greit å signere, og jeg synes det er helt greit å le av folk som innbiller seg selv og andre at de har kontakt med engler. *deltar i diskusjonen*

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg er også for litt le-ing, men man tenger ikke hetse folk av den grunn. Å le av meg fordi jeg elsker å spise smeltet sjokolade med skje er greit. Om du får med deg hele nabolaget, stiller deg vedsiden av meg, peker og ler og kaller meg ting, er det ikke fullt så greit lenger.

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Først vil jeg si at jeg tror ikke det var tråden om "hjelpere" Kirsebær snakket om, jeg tror det var den der pollen om "hvem ville du hatt sex med hvis du hadde måttet"-saken hvor bl.a. Ari Behn var en av de "heldige" kandidatene. Å finne link til den blir for omfattende for meg.

You know me so well.

Gammel 27-07-07, 12:20   #293
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=153974

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 12:27   #294
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Du kan gjerne mene at blasfemiparagrafen skal fjernes, men likevel skuffer de siste linjene dine meg veldig.

På alle andre felt i samfunnet har samfunnet beveget seg i mer mot å beskytte mennesker mot forhåning. Religiøse mennesker i Norge blir forhånet, mobbet, barn av religiøse blir mobbet i skolen på grunn av tro.
Skal det være mer legitimt å håne religiøse enn andre mennesker?

Det undrer meg hvordan så mange mennesker her inne ser på forhåning og harsellering som noe "greit".

Siden tråden uansett har sluttet å være morsom etter at Syrin fikk flere med seg i å poste ordentlig innlegg, skal jeg først presisere at det ikke bare er punkt b) jeg ønsker fjernet i §135a, jeg er så nær absolutt i forsvar av ytringsfriheten, at jeg ønsker hele paragrafen fjernet. Det ser jeg at ikke var klart ut fra innlegget mitt. Jeg syns altså det skal være lov til å håne både muslimer, jøder, homofile og indere, men jeg syns jo ikke alltid, faktisk sjelden, at det er klokt eller prisverdig.

Jeg kjøper videre ikke premisset ditt om at religøse er "forfulgt" i Norge, og fra mitt ståsted ser det ut til at de religiøse som rammes av §135a, som f.eks pastor Jan Åge Torp, når han blir anmeldt av LLH for sine motbydelige utsagn om homofile, står lengst frem i det hylekoret. Hvilket burde gi grunn til ettertanke for de som spiller det religiøse forfølgelseskortet.

Du trekker frem mobbing, og fremstiller min oppfordring til "forhåning" og "ringeakt" som om jeg generelt tar til orde for å angripe enkeltindivider på grunn av deres religiøse overbevisning. Isolert sett kan sikkert innlegget mitt tolkes slik. Jeg syns ikke det er en rimelig tolkning sett i lys av andre innleggene jeg har skrevet i tråden, men det er nå meg. Mobbing (og injurier og trusler) reguleres uansett i andre lover, blant annet i arbeidsmiljøloven, og jeg har aldri tatt til orde for å fjerne noe av det.

Eksempelet med LLH vs. pastor Torp viser, mener jeg, at man kan ikke på noen måte kan overlate til den som føler seg støtt å avgjøre om noe er greit å si, det vil jo kneble alle som mener noe kontorversielt eller politisk ukorrekt, og man bør derfor ikke ha verktøy til slik knebling i form av en slik lov. Et demokratisk samfunn har en pris. En av kostnadene er at noen vil bli såret, lei seg og fortvilt over utsagn som fremsettes offentlig. Det er sikkert synd for de det gjelder der og da, men jeg er overbevist om at alternativene er verre.

Ben "" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 12:37   #295
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan gjerne mene at blasfemiparagrafen skal fjernes, men likevel skuffer de siste linjene dine meg veldig.

På alle andre felt i samfunnet har samfunnet beveget seg i mer mot å beskytte mennesker mot forhåning. Religiøse mennesker i Norge blir forhånet, mobbet, barn av religiøse blir mobbet i skolen på grunn av tro.
Skal det være mer legitimt å håne religiøse enn andre mennesker?

Hvem som blir mobbet i det norske samfunnet kan vel også tas ganske kraftig opp til debatt.

Som ikke-religiøs har jeg nok opplevelser, særlig fra skolen, på at mitt livssyn ikke er viktig og at mine valg nærmest latterliggjøres. Som mor til ikke -døpte barn er jeg nå ganske spent når jeg skal sende min eldste til en skole der de skal inn i et kristendomsfag der jeg har svært lite jeg skulle ha sagt dersom de blir utsatt for den samme type lærere som jeg og andre har opplevd.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 12:42   #296
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Som mor til ikke -døpte barn er jeg nå ganske spent når jeg skal sende min eldste til en skole der de skal inn i et kristendomsfag der jeg har svært lite jeg skulle ha sagt dersom de blir utsatt for den samme type lærere som jeg og andre har opplevd.

Kristendomsfaget i skolen heter KRL ( kristendom med religion og livssyn), og det er IKKE forkynnende. Man lærer riktignok mest om kristendom, men en stor del av undervisningen er viet andre religioner og livssyn, samt etikk og moral. Alt i alt synes jeg dette faget er et nyttig fag i en klasse. Det blir som regel gode diskusjoner og samtaler med utgangspunkt i kunnskap om ulike livssyn og generell etikk.
Så du har lite å frykte.

Gammel 27-07-07, 12:52   #297
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinse

Så vidt jeg vet har menneskerettighetsdomstolen i Strasbourg slått fast at KRL faget bryter med menneskerettighetene, og dermed blir det ikke mer KRL i norske skoler.
Nå må vi tilbake til kristendom og livssyn.
Og det er jammen strålende, mitt barn hadde ikke fått ha KRL.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 13:02   #298
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Kristendomsfaget i skolen heter KRL ( kristendom med religion og livssyn), og det er IKKE forkynnende. Man lærer riktignok mest om kristendom, men en stor del av undervisningen er viet andre religioner og livssyn, samt etikk og moral. Alt i alt synes jeg dette faget er et nyttig fag i en klasse. Det blir som regel gode diskusjoner og samtaler med utgangspunkt i kunnskap om ulike livssyn og generell etikk.
Så du har lite å frykte.

Jeg understreker at det er KRISTENDOM med religion og livssyn. Såvidt jeg vet så har de heller ikke hatt noen stor utskifting av lærere. Ettersom jeg har opplevd en livssynslærer i det gamle systemet der livssyn var for de elevene som aktivt hadde valgt vekk kristendomsundervisningen, som likevel drev med aktiv kristen forkynning, så avventer jeg til jeg ser læreren før jeg tror på at dette ikke blir forkynning.

Dersom de faktisk hadde klart å kalle faget livssyn eller religion hadde jeg vært et hakk mindre skeptisk.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 13:03   #299
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Eksempelet med LLH vs. pastor Torp viser, mener jeg, at man kan ikke på noen måte kan overlate til den som føler seg støtt å avgjøre om noe er greit å si, det vil jo kneble alle som mener noe kontorversielt eller politisk ukorrekt, og man bør derfor ikke ha verktøy til slik knebling i form av en slik lov. Et demokratisk samfunn har en pris. En av kostnadene er at noen vil bli såret, lei seg og fortvilt over utsagn som fremsettes offentlig. Det er sikkert synd for de det gjelder der og da, men jeg er overbevist om at alternativene er verre.

Akkurat. Og noe av problemet med denne diskusjonen er at noen har diskutert hva som er snilt, mens andre har diskutert hva som bør være lovlig. Og det er ikke, og bør ikke være, det samme.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 13:10   #300
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er av den holdning at engler tar kontakt på eget initativ ved behov. Og hvis man ikke hører noe fra dem, vel ...

"Don't call us, we'll call you ..."

Kif "Waiting by the phone" Kroker :benmurphyfan:

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
engleskole, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:49.