Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-07, 19:42   #321
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen

Sitat:

Det er jeg enig i, men ønsker likevel å presisere, slik Scarlett har vært inne på, at jeg ikke syns det skal være noe samfunnskrav å være snill heller.

Neida, men et minimum av anstendighet er jo greiest å forholde seg til, kanskje?
Noen spilleregler bør det være i et samfunn.
Om det er et lite samfunn på nett, eller i samfunnet forøvrig.
At vi har lover, regler og normer, er det en grunn til.
Greit å vite hva man bør forholde seg til når man kanskje ikke alltid klarer å skjønne selv at man går over streken i forhold til sine medmennesker.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 19:47   #322
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Neida, men et minimum av anstendighet er jo greiest å forholde seg til, kanskje?
Noen spilleregler bør det være i et samfunn.
Om det er et lite samfunn på nett, eller i samfunnet forøvrig.
At vi har lover, regler og normer, er det en grunn til.
Greit å vite hva man bør forholde seg til når man kanskje ikke alltid klarer å skjønne selv at man går over streken i forhold til sine medmennesker.

Njah, nå er det jo så forskjellig hvor medmennesker har satt strekene sine. Kommentarene i denne tråden har kanskje vært hårreisende for noen, mens for andre ikke noe annet enn det man bør vente seg når en til de grader offentlig person gjør noe så til de grader oppsiktsvekkende og alternativt som dette.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 19:48   #323
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt enig med Line* i at det bør finnes et minimum av anstendighet, men jeg er helt uenig i at det er fraværende her.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 19:55   #324
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier bare hør hør! til Alfa Charlie og Scarlett.

Gammel 27-07-07, 20:15   #325
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og trippelhør.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 21:27   #326
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt ove

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Har du aldri hørt om, og sett eksempler på lærere som ikke nødvendigvis følger den?
På den lokale skolen her ble det klaget inn en lærer bla. fordi han forkynte for elevene. Sin egen kristne tro ja. Og det var i KRL-timene.
På en skole jeg gikk var det ikke livssyns undervisning, kunn kristendom, men da var det mange av oss elevene som streiket, og foreldrene klaget. Og vips ble det oprettet en livssyns klasse. Som ble undervist av den eneste læreren på den skolen som ikke var kristen, han var humanetiker. Så det ble nærmere humanisme undervisning.
Jo, jeg vil se det kommer ann på læreren.
Som i alle andre fag.

Syntes du er litt på tur nå altså...
Man kan aldri garantere for noe som helt i NOEN fag og det sier du jo selv også. Er du mer redd for at en lærer lar sin egen tro skinne igjennom enn at hun lærer engelsk skikkelig, eller lærer seg å lese og skrive?

Jeg ser ikke helt problematikken her. Du kan ha KJEMPEflaks med KRL-læreren og superuflaks med gymlæreren. Det er jo rent lotteri. Vi kan ikke slutte med fagene fordi en og annen lærer ikke gjør jobben sin 100% korrekt.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 21:36   #327
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt ove

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Syntes du er litt på tur nå altså...
Man kan aldri garantere for noe som helt i NOEN fag og det sier du jo selv også. Er du mer redd for at en lærer lar sin egen tro skinne igjennom enn at hun lærer engelsk skikkelig, eller lærer seg å lese og skrive?

Jeg ser ikke helt problematikken her. Du kan ha KJEMPEflaks med KRL-læreren og superuflaks med gymlæreren. Det er jo rent lotteri. Vi kan ikke slutte med fagene fordi en og annen lærer ikke gjør jobben sin 100% korrekt.

Det er en forskjell på en gymlærer som er hellig overbevist om at pushup's er tingen uansett og en KRL-lærer som benytter seg av timene til å forkynne SITT personlige livssyn til elevene. Å lære engelsk, eller å lese og skrive i det hele tatt er ikke definisjonsspørsmål på samme måte som religion og livssyn er det.

Gammel 27-07-07, 21:38   #328
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, en gymlærer som driver vranglære kan faktisk forvolde mye fysisk skade på små kropper. Jeg foretrekker en som vet hvordan øvelsene bør utføres og hvilke øvelser som passer for barn.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 21:56   #329
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Oioi for en tråd..

Syns Martha gjør det som er riktig for henne, det får kongefamilien tåle, og det tipper jeg de gjør så romslige som de virker.

Og selfølgelig skal hun og andre som driver med alternative ting ta seg betalt, om de lærer bort eller healer eller hva de gjør, de bruker av tiden sin. Sjeldent folk gjør noe gratis her i verden og hvorfor skulle de det?

Om folk har bynt å gjøre ting gratis, så trenger jeg en snekker, rørlegger og en elektriker her, please fort..

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 22:00   #330
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Om folk har bynt å gjøre ting gratis, så trenger jeg en snekker, rørlegger og en elektriker her, please fort..

Stiller meg i kø!

Rørlegger og tapetserer takk!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 22:02   #331
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Jeg har ingenting i mot å betale for snekker, rørlegger og elektriker. Da får jeg noe igjen for pengene.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 22:07   #332
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Jeg har ingenting i mot å betale for snekker, rørlegger og elektriker. Da får jeg noe igjen for pengene.

Jeg har fått noe igjen for det , så jeg betalte gladelig. Og ikke var det dyrt heller.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 22:24   #333
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, en gymlærer som driver vranglære kan faktisk forvolde mye fysisk skade på små kropper. Jeg foretrekker en som vet hvordan øvelsene bør utføres og hvilke øvelser som passer for barn.

For ikke snakke om gymlærere som fører jentene rundt når de skal ta salto...?

Gammel 27-07-07, 22:26   #334
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Selvfølgelig er jeg ingen stor fan av dårlige gymlærere, men jeg foretrekker faktisk en "dårlig" (så lenge det ikke går på liv og helse løs) gymlærer foran en forkynnende KRL-lærer.

Pest eller kolera?

Gammel 27-07-07, 22:27   #335
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

men sjølv om du ikkje har utbytte av å høyre om englar og slike ting, så kan vel andre?

Og la meg gjenta at eg har ingen tru på at slike ting faktisk verkar, men eg veit at enkelte menneske trur at det verkar. Og dersom ein TRUR, så kan det få ein effekt, f.eks ved å bli meir lykkelig? Ein får i alle fall tid og anledning til å filosofere og fundere over eins eige liv og det er sjeldan negativt.

Eg har ingen tru på tarot eller horoskop, men det er uansett ein øvelse som gjer at ein filosoferer over eins eige liv og forholdet til andre menneske. Sjølv EG som ikkje trur, kan ha nytte av slike ting og kan derfor få ein positiv effekt av noko eg i utgangspunktet syns er fjas.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 22:29   #336
Pastill
Pauset

Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det er en forskjell på en gymlærer som er hellig overbevist om at pushup's er tingen uansett og en KRL-lærer som benytter seg av timene til å forkynne SITT personlige livssyn til elevene. Å lære engelsk, eller å lese og skrive i det hele tatt er ikke definisjonsspørsmål på samme måte som religion og livssyn er det.

Poenget var at man aldri vet om læreren er bra eller ikke. For det er DET som gjør faget lærerikt evt mindre lærerikt oftest.

Mener du at man burde kutte ut fag som KAN potensielt bli vranglært?

Sånn jeg ser det så lærer man mer relgion av sine foreldre enn noen andre. Jeg klarer bare ikke se problemet ang KRL.

Gammel 27-07-07, 22:29   #337
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joda, jeg betaler selvsagt, men skulle de plutselig utføre sitt arbeid gratis har jeg intet i mot det. Akkurat nå er jeg mest opptatt av å finne rørleggere og elektrikere som i det hele tatt har tid til å jobbe litt for meg.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 22:34   #338
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Poenget var at man aldri vet om læreren er bra eller ikke. For det er DET som gjør faget lærerikt evt mindre lærerikt oftest.

Mener du at man burde kutte ut fag som KAN potensielt bli vranglært?

Sånn jeg ser det så lærer man mer relgion av sine foreldre enn noen andre. Jeg klarer bare ikke se problemet ang KRL.

Det var da å lese veldig mye gjennom linjene. Jeg mener bare at det er uheldig med forkynnende KRL-lærere, og at det er større fare for, og verre, at det skal skje enn at f. eks. gym eller forming blir feil.

Gammel 27-07-07, 22:47   #339
Hønni

Hønni sin avatar

Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Fornøyelig.
Jeg vurderer for øvrig å opprette en Hogwarts-avdelig i Oslo, dersom et passende lokale skulle dukke opp. Mim får jobben som Defence Against the Dark Arts lærer, hvis hun vil ha den.

Melder meg!

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 22:52   #340
Pastill
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det var da å lese veldig mye gjennom linjene. Jeg mener bare at det er uheldig med forkynnende KRL-lærere, og at det er større fare for, og verre, at det skal skje enn at f. eks. gym eller forming blir feil.

Tja. Er men riktig så uheldig så kan gym bli veldig galt det.

Ser hva du mener, men jeg mener fortsatt at KRL ikke er mer utsatt enn noen andre fag. Jeg hadde en ELENDIG mattelærer som kun så de flinke elevene. Jeg kunne rett og slett ikke matte før i voksen alder. Syntes det er MINST like graverende som at en lærer forteller poden min at det er flott å være kristen.
Jeg klarer ikke helt se at det kan bli kjempeproblemer av det.

Svar

Emneord
engleskole, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:51.