Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-07, 14:06   #10
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Hvis det er slik så skal jeg og bli imponert.
Så langt har jeg bare sett det praktisert som kristendomsundervisning.
Det spørs vel sikkert også på både lærere og skoler.

Det skal igrunnen ikke komme an på skolen eller lærer.
På min skole er vi en sammensatt blanding lærere hva angår alder og livssyn - men alle følger da læreplanen og underviser i de emnene som står på planen for det aktuelle trinnet man er på.

En lærer som forkynner eller kun underviser i kristendom er en like elendig lærer som en mattelærer som ikke lærer ungene gangetabellen.
Man kan støte på en så dårlig lærer - men det er da heldigvis for et unntak å regne og ikke noe det er fruktbart å ha som utgangspungt.

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Jeg velger i allefall tro at lærerene kan sitt, til det motsatte er bevisst.

Jeg kommer til å være like nervøs om alle andre når min lille gutt skal begynne på skolen. Men jeg kommer jo til å tro det beste inntil det motsatte evt. blir bevist.
Jeg drar heller ikke til tannlegen med det som utgangspunkt at han "sikkert kommer til å bore i feil tann"...

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Men, jeg har ei venninne som gikk på skole hvor de hadde en kristendomslærer som var fra en spesiel meninghet. Han drev med "hjernevasking" av barna nærmest. Venninnen min husker at hun og de andre ungene ble skremt. Det var typ "hvis du ikke gjør slik og slik kommer du til helvete og er fortapt" osv. Mye graverende greier.
Og ingen oppdaget det før lenge etter når en av ungene knakk sammen hjemme i krampegåt fordi hun var så redd og fortalte foreldrene det (fordi den familien ikke fulgte lærerens "regler" for hvordan man måtte leve for ikke å bli fortapt da).
Det tok lang tid for ungene å komme over det. Venninnen min har enda litt sånn "skrekk" følelse i forhold til dette.

Dette var jo en hårreisende historie.

Men jeg har nettopp lest om en lærer som misbrukte elever. Det er helt grusomt. Jeg kommer likevel ikke til å skule på eventuelle mannlige lærere gutten min får, og ha som utgangspunkt at de er pedofile.

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Og, forresten, hva ER det med disse gamle gymlærerne? Vi fikk rektor (!) inn i dusjen i første klasse som skulle såpe oss inn.

What?!

Emneord
engleskole, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:02.