Sv: Juletråden 2019
Juletråd! 
Vi er litt i tenkeboksen om hvor vi skal være i jula; jeg har litt lyst til å være her, men mannen har lyst til at vi skal dra til min familie. 40 mil på nordnorske vinterveier frister bare sånn passe, men jeg vet jo at det blir veldig hyggelig når vi kommer dit, da. (Samt at det sparer mye jobb med forberedelser, siden min mor aldri er så lykkelig som når hun kan dulle med oss og fôre oss.) Og skal vi til hjemstedet mitt må vi vel fikse nisse, siden 9-åringen (!) her for litt siden sa at det eneste som var dumt med å feire jul hos mormor i fjor var at det ikke var nisse der. 
Og vanskelig å kjøpe gaver til gutter, ja. Dvs. de ønsker seg alltid spill til Switchen, men jeg synes det blir litt ensformig om de skal få det til både jul og bursdag, samt at det er greie ting å ønske seg fra besteforeldre. Til minstemann vurderer jeg faktisk kamera, siden han til stadighet maser om at vi skal ta bilder av diverse til ham, så det hadde vært greit om han hadde mulighet til å gjøre det selv. Så om noen har tips til et enkelt og robust kamera til en vettig pris er jeg lutter øre.