Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2019

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-19, 13:06   #1
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2019

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Kanskje jeg skal benytte anledningen til å bli flinkere til å stå opp tidlig?

Jeg har egenltig en evig ambisjon om å klare å stå opp lenge før jeg må for å kunne gjøre noe hyggelig for meg selv før jeg må haste av gårde på jobb. Jeg klarer det aldri - synes det er ultravanskelig.

Men hvis jeg proklamerer at årets julekalender er helge-aktig frokost på dekket bord med levende lys hver morgen helt frem til jul, da må jeg jo. Og så kan det jo bli superkos! Alt fra ristet brød med syltetøy til pannekaker eller egg og bacon er jo mer stas enn en skive ved benken før vi løper videre, er det ikke?

Vi har sånne frokoster, og det er utrolig fin familietid. Vi steiker ikke pannekaker eller egg da, men har te, melk og et lite glass juice, grovt hjemmebakt brød og et utvalg pålegg som står klart på brett i kjøleskapet slik at det bare kan dekkes på bordet, og rett tilbake igjen når vi er ferdig. Vi dekker på kopper og glass kvelden før, og om vi er frempå passer vi på at oppvaskmaskinen er to, så rydder vi rett inn i den når vi har spist. Det tar oss ca en halv time inkl pådekking, laging av te, laging av matpakker og opprydding. Anbefales av hele mitt hjerte.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:12.