Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå
Opprinnelig lagt inn av Wix, her.
Pebbles, jeg er med deg her. Det må være greit å følge anbefalingene. Det har store omkostninger å ikke treffe noen også, for mange. Det må være veldig god grunn for å isolere folk fra hverandre i ukes eller månedsvis. En ting er fysisk helse, men mental helse er også viktig. Så lenge man treffer inntil 1-2 personer på avstand og kanskje aller helst ute, så følger man reglene, det er greit. Hvis de hadde ment at det er nødvendig at vi ikke skal treffe noen utenom de man bor med så hadde de sagt det, evt ilagt portforbud. Og det kan det jo hende at de gjør - isåfall følger vi det.
Jeg mener jo også at det er greit å følge anbefalingene. Men anbefalingene er jo nettopp maks en til to andre, slik du sier, Wix. Hele denne greia startet jo fordi jeg mente at fire tenåringer var utover det som er anbefalt.
Jeg tenker forøvrig at portforbud sitter langt inne, men at det er i hvilken grad reglene følges eller strekkes, sammen med sykdomsutviklingskurven, som vil avgjøre om det blir enda strengere tiltak.
Pebbles, jeg skal lese alt du har skrevet en gang til. Jeg tror vi snakker forbi hverandre. Jeg mener også at man skal følge FHIs råd, men jeg tolker dem som absolutte maksgrenser som jeg prøver å bevege meg godt innenfor til en hver tid og argumentene mine er utfra det.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|