Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Koronavirus og ferieplaner

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-20, 09:41   #11
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Det kan være utrolig mye styr og arbeid før man faktisk får igjen penger som er betalt for ferie. Vi hadde bestilt fly og hoteller individuelt til Mexico og jeg har ikke tall på hvor mange mailer og telefonsamtaler jeg har vært gjennom så langt. Flyselskapet har kansellert deler av reisen vår, men nekter å betale oss penger tilbake. Den saken er nå oversendt kredittkortselskapet for såkalt chargeback-sak. De fem ulike hotellene har vært til dels lite samarbeidsvillige, men det ser nå ut til at vi til slutt får penger tilbake. De har prøvet seg flerfoldige ganger med å tilby vouchers som kan brukes innen (max) et år, men en reise til Mexico er jo ikke noe man kan snu seg rundt og planlegge i en så usikker fremtid. Jeg har også vært redd for at hotellene i mellomtiden går konkurs (små, individuelle hoteller og haciendaer, ingen kjeder) og da vil vi sitte der med katta i sekken. Vi har insistert og ringt halve jorden rundt for å få penger tilbake. Snakket med folk som omtrent ikke kan engelsk og styrt på. Forsikringsselskapene krever jo at man selv gjør det man kan for å redusere skadeomfanget, man får ikke pengene sine uten videre. Jeg krysser nå fingrene for at det mest ordner seg, det er i alle fall det jeg har fått signaler om, men tror det ikke før pengene står på konto. Gjett hvem som alltid skal booke hoteller og reiser som kan kanselleres frem til avreisetidspunkt fra nå av. Puh!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:45.