Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Korpstråd

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-07, 14:38   #1
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Korpstråd

Jeg laget denne tråden på et annet forum for et år eller to siden, men mottok ikke så veldig mange kommentarer / gode minner. Så jeg prøver her.

Har du spilt i korps? Hva spilte du? Fortelle litt om hvordan det var og morsomme "sannheter" man lærte seg.

Jeg spilte klarinett - i mange år. Klarinettrekka var ambisiøs, i hvertfall i den ene enden. Det var om å gjøre å sitte "øverst" på førsteklarinett og være innehaver av stemmetonen. Da var man virkelig dronning (det var nesten bare jenter som spilte "lakrispinne", og de gutta som gjorde det ble ansett som litt tapere. Hvis de ikke havnet øverst på førsteklarinett, da ).

De gutta som spiller fløyte i skolekorps er "små og rare". Gutta på trompet, derimot, var barske, og de på trombone også. Og de på sax var aller best :mimre:. Særlig når de ble så store at saxen ikke lenger måtte holdes på utsiden av lårene, men kunne hvile pent innerst midt mellom lårene .

De som spilte slagverk var noen rotehuer. De kom ALDRI til tida, og visste aldri hvor de hadde notene sine hen. Vi kalte slagverksgruppa for kjøkkengruppa, litt uvisst av hvilken grunn.

På sommerskolen i musikk var jeg tre somre på rad, 10 dager hver gang. Spilte hele dagen, men hadde fortsatt litt lepper igjen til å kysse diverse dødsdeilige musikere-wannabes på 14 år og oppover. Massevis av konflikter og intriger. Jenter og gutter bodde i adskilte fløyer, noe som ikke forhindret diverse fysisk kontakt til alle døgnets tider, guuuuud så fint vi hadde det :drømme: Hver sommer hadde de fleste funnet sitt livs kjærlighet .

Fortell litt om dine erfaringer og del dine historier med oss!

banana er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:24.