Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?
Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.
Á propos alkoholavgifter, nå var det et innslag på Dagsrevyen om at alkoholforbruket i Norge har gått kraftig opp uten at forekomsten av alkoholrelaterte sykdommer hadde økt tilsvarende. Nyheten er ikke lagt ut på nettet enda, så jeg har ikke lest detaljene. Men det er slett ikke utenkelig at "kontinentalt" bruk ikke nødvendigvis er mer usunt enn norsk bygdefyll, selv om det totale forbruket øker. Og selv om Frankrike har mer skrumplever enn Norge.
Jeg tror det er mye sant i det du skriver her . Mitt syn på alkoholpolitikk og den misforståtte norske alkohol-politikken er kommet som en følge av at jeg har bodd mye i utlandet, og jeg bare VET at det er noe galt med politikken og prisene og tilgjengeligheten som fører til den norske flatfylla.Jeg nekter nemlig å kjøpe at nordmenn synes det er så langt morsommere å drikke seg sanseløst fulle, enn folk på kontinentet og ellers i verden. Hele kulturen rundt alkohol er riv ruskende gal i Norge.