Er dere flinke nok til å klage?
Ja, vi snakker varer og tjenester. Hva skal til for at dere klager?
Eksempler fra den siste tiden i heimen:
- Kjøpte to 4-pk yoghurt fra Tine som var tynt som vann. (Den er ofte litt tynn, men denne gangen helt som vann.)
- Har en godstol som har tatt kvelden, det er over et halvt år siden tror jeg. I stedenfor å klage har jeg latt den stå å blomstre. I blomstringstiden antar jeg at garantien har gått ut.
- Kjøpte en bærbar pc rett før jul. Deler av tastaturet har knirket høylytt hele tiden, i tillegg til litt annet småtteri.
Slik kunne jeg fortsatt. Er usikker på om det dreier seg om latskap, at jeg ikke vet hvor kvitteringen befinner seg (iallefall på småting) eller at jeg ikke orker argumentering i butikken. Det er ikke det at jeg aldri klager altså, men jeg antar at jeg gjør det mye mindre enn jeg strengt tatt burde. Det er vel egentlig litt usolidarisk å ikke klage? Med tanke på å få en endring av dårlige varer og tjenester mener jeg, og andre som må trå i samme fella.
(Kunne sikkert laget en tråd om hvorvidt dere er flinke til å rose når dere får gode varer og tjenester også, men den får vi ta siden. )
Sist redigert av Irma : 17-08-07 kl 20:29.
|