Sv: Synes du Johnny Depp- og Amber Heard-saken er viktig?
Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.
Jeg ble litt nysgjerrig når det fremstilles som at Depp beviselig ble mishandlet. Det lille jeg hadde lest om saken hittil har vært mer åpent ifht hvem av de to sin fremstilling som er riktig. En podcast jeg søkte opp fra Irish Times gir en gjennomgang av saken så langt, og understreker at det har vært Depps vitner som har vært hørt hittil. Heard skal fortsatt legge frem sin side av saken gjennom tre uker med vitneavhør. Så jeg tenker det er greit å vente med å konkludere.
Ja, enig i at det sikkert er lurt å vente med konklusjonen. Men jeg vil si av det som har kommet frem til nå (og i de to tidligere rettsakene) så er dette langt mer enn offentlig skittentøyvask.
Merket meg dette sitatet (fra NRK. Har litt problemer med å legge inn lenker fra mobil)
Sitat:
Parterapeuten de to gikk til har avgitt vitnesbyrd og fortalt at hun så på det som et forhold der begge var voldelige, og der begge bar preg av å ha vokst opp med fysisk og mental aggressivitet rundt seg: Heard med en rasende far, Depp med en mor som slo og mobbet.
Høres for meg ut som om Heard har gifter seg med sin egen far og Depp med sin egen mor... tror kanskje det å få belyst denne type gjensidige destruktive forhold kan være like viktig som å belyse at menn også kan bli mishandlet