Sv: L’Oréal og Nestlé
Opprinnelig lagt inn av Shannon, her.
Har drevet ja. Tidene har forandret seg. De holder ikke på slik nå lenger. Man får i allfall sette seg inn i ting før man velger å boikotte. Dessuten bør man også tenke over hva man selv ønsker å oppnå ved boikotten og hvilke konsekvenser den i verste fall kan få.
Jeg er helt på linje med Shannon i denne saken. For det første må man sette seg inn i saken, og man må vurdere hva som er verst, noen få mennesker som har råd og anledning til å bruke andre produkter, boikotter Nestlè, som fører til at kanskje et par mennesker i et av produksjonslandene til Nestlè mister jobben. Er noen klar over hvor mange Nestlè-konsernet sysselsetter i denne verden? Hadde det vært bedre at Nestlè forsvant? Eller bør man være såpass vidsynt at man tenker over alt det bra som Nestlè faktisk gjør, og produserer, fremfor å boikotte pga èn sak - som i tillegg er historie.
Jeg kjenner at jeg tenker litt små-rart om de som boikotter Nestlè, og det har jeg gitt tydelig uttrykk alle de gangene denne debatten dukker opp.