Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Meslinger på fremmarsj igjen (Aftenposten)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-07, 20:20   #11
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Meslinger på fremmarsj igjen (Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Enig, vannkopper og kusma synes jeg er unødvendige vaksiner.

Kusma er kun farlig for gutter i puberteten.
Jeg er mer for at barna blir vaksinert etter fyllt 2 år for da er immunforsvaret ferdig utviklet.

.

Det er ikke like kult å fortelle sønnen sin at han har blitt steril pga kusma fordi man som mamma så på det som unødvendig med vaksinen........
Det er i llefall en av konsekvensene ved kusma, om det er noen flere vet jeg faktisk ikke.

Vankoppper trenger IKKE være så uskyldig om man tror.
Det fikk vi i høyeste grad oppleve.
Fra vannkoppene brøt ut på minsten til han var så godt som god igjen tok det 2 måneder. Det er ikke like morsomt med en 2,5 åring som ikke kan gå, sitte eller krabbe. (når han i utgangspunktet kan det)

Vi er utrolig heldige her i Norge som får alle vaksinene til barna våre.
Et tiltak som vi har blitt så bortskjemte med at fler og fler velger å avstå, i mange tilfeller fordi "alle" andre gjør det.
Nå viser det seg at det er flere og flere som tenker sånn, og det er utrolig synd.
Det skulle være unødvendig at et barn du kjenner dør pga ettersykdommer for at man skal innse hvor alvorlige disse sykdommene (som vi vaksineres mot) faktisk kan være. Og når sykdommen er et faktum er det for sent.

Ja, de kan få sykdommene selv om de er vaksinert, men i de aller fleste tilfellene får de da sykdommen MYE lettere, en om de ikke var vaksinert.
Mellomste sønnen min har hatt kusma, og han var minimalt plaget.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:01.