Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jobbe kveld på julaften ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-07, 14:15   #34
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jobbe kveld på julaften ...

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Dere som mener det ikke er lov til å jobbe to helligdager etter hverandre, snakker dere om helsevesenet eller norske arbeidsmarkedet generelt? Det går nemlig veldig fint an å jobbe flere helligdager etter hverandre i svært mange sektorer/bransjer/yrker i Norge. Min jobb inkludert.

Jeg snakker om helsevesenet
Det er i og for seg lov, men man skal ha erstattningsfri for den andre dagen man jobber. Eller man kan gjennomsnittsberegne.
Altså; hvis man jobber julaften kveld, 1.dag og 2.dag mener jeg man skal ha 1 F3 dag som det heter. Denne F3 dagen skal man egentlig ta ut en annen rød dag. Dette ut ifra en grunnturnus. Hvis man jobber alle røde dager i en jul inkl. nyttår, så stiller jeg meg skeptisk til det.
Hvis man sier seg villig tildet ( frivillig) er det en annen sak.
Hadde jeg satt opp en hjelpeturnus hadde jeg nok bedt noen andre jobbe søndagen før jul og nyttårshelgen hvis man i tillegg skulle jobbe julehelgen. Dette etter HI tilfelle.
Turnus er kompliserte saker jeg er veldig glad jeg slipper å ha noe med å gjøre.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:46.