Sv: Ytringsfriheten og muhammedtegningene oppe igjen!
Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.
Med ytringsfrihet kommer det ansvar. Ja, jeg mener man bør ha lov å trykke muhammedtegninger. Men når ens egne handlinger fører til at andre igjen foretar handlinger som ender med at mennesker dør, da bør vi være voksne nok til å revurdere om vi faktisk MÅ benytte oss av ytringsfriheten vår.
Jeg mener også at man bør få ha lov til å trykke muhammedtegninger. Og jeg mener ikke at det er de sterke reaksjonene som gjør at man bør tenke seg om. Når det er snakk om kontroversielle ytringer bør man snarere tenke på om man tilfører verden noe, eller om det bare er en ytring for ytringens skyld.
Man må definitivt kunne si noe som potensielt kan skape vold og konflikter, så lenge motivet er "edelt". For meg er det der det svikter i denne saken. Det blir litt sånn barnslig "ædabæda, se hva jeg gjør, du kan ikke nekte meg, for vi har ytringsfrihet" .
Og selvfølgelig er det han som deljer knyttenven i hodet på den barnslige dusten som er den største idioten, men samtidig så kan jeg ikke dy meg for å få lyst til å tenke at den barnslige dusten nesten har vært så dum at han fortjener det. Selv om den barnslige dusten har retten på sin side.