Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du en merkefreak?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-08, 14:06   #11
TBM
Passiv

Standard

Sv: Er du en merkefreak?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Alt som selges er jo merker, H&M er også et merke. Som jeg skrev tidligere i tråden, jeg er ikke opptatt av selve merket, jeg er opptatt av kvalitet, og at jeg syns det er fint. Jeg går fort lei av noe alle andre har, som du sier selv, det ser rimelig dumt ut når alle har like kåper. Derfor er jeg ikke spesielt glad i merker som kun skriker "JEG HAR PENGER!" heller.

Jeg har haugevis av basisklær fra kjedene, men jeg prøver å sprite det opp med plagg av ukjente designere, hjemmelaget eller relativt ukjente merker. Dette gjelder både meg selv, og Glitterbarnet. Jeg bruker heller ikke spesielt mye penger på klær, du kommer aldri i verden til å se utvalget til Fru Lyng på mitt barn, f. eks.

Jeg er veldig enig med deg Glitter - mitt utgangspunkt i denne diskusjonen var først og fremst klær til barn. Klær til voksne har lenger levetid, og det er helt greit for meg at mange velger å kjøpe klær fra dyrere merker da (for som du sier - alt er jo merkeklær).

Når det gjelder klær til barn - så mener jeg fremdeles at det er rart med foreldre som KUN kjøper dyre klær til ungene fordi de skal ha noe som andre ikke har. Det er forskjell på å kjøpe hele kolleksjonen på Fru Lyng, eller fra Katvig eller andre hippe merker, og på det å kjøpe noen spesielle plagg. Graden av hvor mye av plaggene som er spesielle vil variere fra foreldre til foreldre. Jeg bruker lite syre/spesielle plagg, men overlever fint med at andre er mer jålete på barna sine vegne.

Svar med sitat

Emneord
merkeklær

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:02.