|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#161 |
Originala
|
![]() Sv: Er du en merkefreak?Når det gjelder yttertøy og sko: Ja, litt. Hittil har vi sverget til Troll når vi har kjøpt dresser. Dette fordi jeg innbiller meg at de er best mtp. å holde barna tørre og varme, samt at de har god bevegelighet. Også ved kjøp av vinterluer og -votter har vi kjøpt forholdsvis dyre merker (Troll eller Reima). Jeg anser gode sko som viktig, så det har vi også gått etter anerkjente merker. For så vidt ikke for merket i seg sjøl, men vi har opplevd at de skoene har virket best. |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Er du en merkefreak?Nei det tror jeg ikke. Jeg kjøper ting av kvalitet når det har noe å si for sønnen min, jeg er nøye med å kjøpe gode og varme ytterklær fordi jeg håper at han skal like å være ute og da er det viktig med gode klær.
![]() |
#163 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er du en merkefreak?Merker er en fin ting. Ellers hadde det vært utrolig vanskelig å orientere seg når man skulle hatt et nytt plagg eller nye sko. Da jeg skulle kjøpe vinterdress til gutten min i fjor, gikk jeg rett bort til Reimahyllen og valgte den modellen jeg likte fargekombinasjonen best på. Reima har godt rykte, oppnår alltid god omtale i produkttester, og jeg var fornøyd med Reimadressen han hadde året før. Da gidder ikke jeg å bruke timesvis på å tråle butikker for å vurdere alle andre alternativer til vinterdresser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Passiv
|
![]() Sv: Er du en merkefreak?Jeg er merkefreak i den forstand at jeg kjøper vintertøy av kjente merker, fordi jeg vet at de som oftest holder det de lover. Barn som skal bli glade i å være ute må være skikkelig kledd. |
![]() |
![]() |
#165 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du en merkefreak?
Jeg liker ikke egentlig ordet nerder. Jeg blir kaldt nerd fordi jeg driver med pcer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Er du en merkefreak?Vi arver heldigvis mye klær, og guttene får mye klær i gave. Det vi kjøper skjøl kommer fra HM, Lindex og Exit, stort sett.
![]() |
#167 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Er du en merkefreak?Poden har arva masse klær, og de brukes uavhengig av merke. Ellers kjøpte jeg mye på h&m da han var baby, og når han ble litt større har jeg kjøpt ganske mye IdaT. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Glad
|
![]() Sv: Er du en merkefreak?Jeg er ikke merkefreak. Har arvet veldig mye klær, så vi har mye rart i skuffene. Når jeg da velger å kjøpe noe er det som regel fra den nærmeste butikken vår som er Exit. Ellers blir det litt fra de store kjedene, da jeg sjelden er i nærheten av en merkebutikk og ikke er noen stor nettshopper...
![]() |
#169 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du en merkefreak?Nei. Jeg er alt for gjerrig. Dessuten har ungene arvet veldig mye tøy.
![]() |
![]() |
#170 |
har tatt seg sammen
|
Nå tror jeg mange ute i den virkelige verden vil si at kjedebutikkene er mer kjent enn de mer dyre merkene som du ramser opp her.
![]() |
#171 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Er du en merkefreak?Nei, barna mine har omtrent ingen merkeklær. Ikke noe katvik og IdaT etc. Vi har litt Nøstebarnull og guttene har utedresser fra Reima og T2H, thats it. Jo, eldste har en Mexx genser.
![]() |
#172 |
Introvert textrovert
|
Dette er merker jeg neppe hadde hørt om hvis jeg ikke hadde vanket på en del forum.
![]() |
#173 |
intro
|
![]() Sv: Er du en merkefreak?Jeg er særdeles lite opptatt av merker på barneklær. Unntaket er ytterdresser, der vi har kjøpt Reimatec - én ny (som mannen kjøpte) og én brukt. For meg er det totalt uaktuelt å bruke 200 kroner eller mer på en body, det har blitt et prinsipp. Jeg finner mye fint i kjedebutikkene. Det er mye stygt også, selvsagt, men jeg plukker litt her og der og synes Liv har masse fine klær. Forleden kjøpte jeg f.eks. mange deilige plagg i kjempefine farger og mønstre på Obs.
![]() |
![]() |
#175 |
Passiv
|
Signerer denne - jeg synes det er litt snålt at det er noen som helst glede i at ungene skal gå i klær som "ingen andre har"? |
![]() |
![]() |
#176 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Hjemme
![]() |
![]() Sv: Er du en merkefreak?Bryr meg fint lite om merkene. Handler mest fra HM, fordi jeg liker tøyet og prisene der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Er du en merkefreak?Huff, ja, jeg er nok litt merkefreak, men aller mest på ungenes vegne. Men jeg prøver å ta meg sammen, og jeg har sannelig klart det også - det har den økende miljøbevisstheten min sørget for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Glamorøs
|
Jeg er ikke spesielt glad i uniformering, og liker selv å bruke klær som ikke nødvendigvis jeg møter 14 damer i nedover gata. Jeg bryr meg lite om mote, men er desto mer opptatt av stil. Og så lenge jeg bestemmer hva Glitterbarnet går kledd i, så overfører jeg selvfølgelig det kjøpsmønsteret til hva jeg kjøper til ham.
![]() |
#179 |
Ringskrømt
|
Jeg liker å kle ungene mine i klær som ikke alle andre har. Det er kanskje snålt for noen, men sånn er det. Jeg synes det er gøy å handle klær, og elsker å finne litt mer unike klær enn "Hello Kitty" o.l. Det samme gjelder meg selv, jeg prøver ikke å kopiere stilen til alle på jobb. For å komme med et eksempel.
![]() |
#180 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Jeg har faktisk nesten ikke sett andre i de samme klærne som ungene mine, utenom noe barnehagetøy, og det driter jeg i. Men annet er det sjeldent, det er tross alt ganske mye utvalg på de store kjedene. Jeg synes også det er gøy med klær som ikke alle andre har i bursdager eller ved finere anledninger, men det har ikke vært et problem hitill. Nå får vi en del sydd, arvet og noe merketøy fra fadder som driver dyr barnebutikk også, så det er en fin blanding. Jeg velger sjeldent sånt tøy med store merker på heller da, jeg liker ensfarget.
![]() |
Emneord |
merkeklær |
|
|