Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du en merkefreak?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-08, 14:40   #141
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en merkefreak?

Jeg har heller ikke erfart at HM-klær er spesielt dårlige i kvaliteten. Noe har vi hatt kjempelenge, og er brukt av flere barn.

Gammel 08-03-08, 14:47   #142
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bryr meg overhodet ikke om merker og synes at det er mer enn god nok kvalitet på klærne fra de store kjedene. Vi har stort sett bare hatt klær fra HM, Lindex, KappAhl og Cubus, og 95% av dette har vært mer eller mindre som nytt når det var utvokst ifølge tilbakemeldingene jeg har fått fra de jeg har solgt det videre til. Den eneste kjeden som jeg synes har dårlig kvalitet på klærne er Exit; jeg har ikke kunnet selge videre et eneste plagg derfra fordi de har blitt så stygge og fordi sømmene har gått opp.

Gammel 08-03-08, 15:00   #143
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det er ikke slik at de går i oppløsning bare ved synet, altså. Men jeg er ikke videre imponert over kvaliteten (ingen regel uten unntak, men jeg for min del snakker om et samlet inntrykk). I tillegg til disse små hullene som oppstod ved vask (som jeg bare har opplevd med H&M-klær), mister de i tillegg fortere fasongen. Fargene også.

Dette har jeg aldri opplevd med H&M-klær (som vi har hatt mange av), men det skjedde med den ene Mexx-genseren vi har hatt i hus (kjøpt på salg) og med alle de 6-10 Exit-genserne jeg kjøpte før jeg skjønte tegninga.

Gammel 08-03-08, 16:49   #144
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ikke spesielt opptatt av merker og klærne til Junior er en salig blanding av HM, Lindex, Katvig, IdaT og andre retro merker. Han har også en del klær med Spiderman, Lynet og Sportacus, siden dette er noe han liker veldig godt.

Ytterklærne er jeg mer merkefiksert på, og han har stort sett bare Troll og Reima dresser, Refleks regndresser og vintersko i kjente merker.

Det meste av klær er såpass pent brukt at det kan spares til nestemann, foruten om ullundertøyet, det er utbrukt etter en sesong (Janus og Sparkjøp sitt).

Gammel 08-03-08, 16:56   #145
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke noen merkefreak. Merket i seg selv er aldri noe poeng for meg. Jeg ser mye mer på hvordan klærne ser og kjennes ut, enn hva slags merke det er. Unntaket er noen merker som jeg holder meg til fordi jeg har prøvd dem og vet at de er gode, særlig når det gjelder ullklær og yttertøy. Har jo også noen favoritter når det gjelder klær til meg selv, merker som ofte har klær jeg liker.

Angående H&M så syns jeg de har ekstremt varaibel kvalitet. Jeg har opplevd klær som har blitt brukt i årevis til 3-4 barn uten å bli utslitt eller miste fasongen, og jeg har opplevd andre ting som knapt har kommet gjennom første vask før det så fasongløst og slaskete ut. Husker storebrødrene hadde noen ribbestrikkete melerte bomullsgensere i den første kategorien - jeg hadde kjøpt i flere størrelser, og de arvet av hverandre, så det så vel ut som de hadde gått i samme genser i årevis.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 17:22   #146
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke direkte en merkefrik, men jeg er opptatt av at klærne skal være av god kvalitet, fint design og være behagelige å ha på. Ytterklær/dresser skal være vind/vanntette og puste, da blir det gjerne Reima, Troll, Bergans o.l.. Sko skal være gode å ha på og da ender jeg ofte opp med Geox eller Ecco.

Ellers kjøper jeg klær litt rundt forbi. Har god erfaring med Fix klærne fra Lindex f.eks. De holder seg veldig godt i vask og er gode og myke. H&M synes jeg har dårlig kvalitet og passform på klærne, buksene er altfor vide til min smale jente. Hun liker godt Hello Kitty klærne derfra, så hun har noen av de, men trykkene blir fort stygge og de blir slaskete og utvaskede. Dessuten lsynes jeg det er litt kjipt når andre unger har akkurat de samme klærne...Cubus og Kappahl liker jeg ikke designet hos, så der handler jeg aldri.

Liker å handle når jeg er ute og reiser og kjøper gjerne klær fra GAP, ZARA, Pumpkin Patch osv. Liker også godt klær fra Benetton, Mexx, Esprit, Katvig og Me Too.

Hva andre kler på ungene sine bryr meg fint lite, men jeg reagerer om klærne virker upraktisk og lite funksjonelle til det bruket de er beregnet til.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 17:30   #147
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her har vi litt hummer og kanari,både kjedemerker og designermerker.
Jeg ser mer på bruksområde og kvalitet,og om jeg liker klærne (lite fan av dødningehoder på klær til småbarn)

Hva andre kler barna sine opp i er meg rivende likgyldig så lenge barna har det bra.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 17:40   #148
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er nok ingen merkefreak nei. Kjøper det jeg liker til guttene, merkeklær stort sett på salg. Det eneste området jeg er merkebevisst er som så mange andre på ytterklær.

Gammel 08-03-08, 17:42   #149
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Mine barn fra 20-åringen til 4-åringen har klær fra Cubus,H&M,Buberry ,Gant om hverandre.
Vi kjøper det vi liker, om det er på HM eller andre steder.
Det samme gjelder meg.

Gammel 08-03-08, 17:47   #150
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker merkeklær og har en del IdaT, Imps & elfs, Nøstebarn og andre merker. Liker utsende, at de er praktisk og kvaliteten.

Jeg takler heller ikke mye av det klassiske sparkjøp/europris klærene. Jeg liker ikke kvaliteten, fargene, fasongen. Bruker masse ull og undertøy osv fra sparkjøp.

Det med nerder og billig klær er vel det at nerder bryr seg ofte ikke om hvordan de ser ut. Derfor bruker de billige klær. Det er jo praktisk. Derfor kan man sikkert lett assosiere billige klær med nerder og derfor ikke ville gå med de selv.

Men det er klærne jeg ikke liker ikke hvor de er kjøpt. Dårlig kvalitet = bruk og kast, noe jeg ikke liker.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 21:52   #151
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Det med nerder og billig klær er vel det at nerder bryr seg ofte ikke om hvordan de ser ut. Derfor bruker de billige klær. Det er jo praktisk. Derfor kan man sikkert lett assosiere billige klær med nerder og derfor ikke ville gå med de selv.

Makan til sludder. Hvordan har du kommet frem til den konklusjonen der?

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 21:57   #152
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Gratulerer, du vant akkurat prisen for det mest idiotiske inlegget jeg har lest på FP. Det er godt gjort og vise så mye uvitenhet og forutintatthet på 2 linjer. Prisen kommer i posten. Det blir en garantert organisk og unik Meitai og noen egenstrikkede nøstebarn-sokker i batikkmønster.

Sist redigert av Juste : 08-03-08 kl 22:21.
Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 22:06   #153
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, jeg er absolutt ingen merkefreak, men jeg er opptatt av hvordan klærne til barna ser ut. Cubus finner jeg feks aldri noe, KappAhl og Lindex har noe fint, men PO.P og HM er de stedene vi har aller mest inneklær fra. Når det gjelder ytterklær har vi mye fra en relativt stor aktør på markedet. Sko liker vi også å gå etter kvalitet.

Men altså; det er ikke så nøye hvor klærne er fra, bare vi synes de er fine og at de er barnevennlige.

Gammel 08-03-08, 22:06   #154
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nix. Overhode ikke merkefreak når det gjelder barna. Dvs, jeg kjøper kvalitet når det gjelder sko og uteklær, men når det gjelder bukser og gensere og andre ting som de vokser ut av eller ødelegger lenge før de sliter dem ut, så gir jeg bæng.

Besteforeldre må gjerne handle merkeklær, jeg synes H&M og tilsvarende er helt ok.

Og Hello Kitty elsker eldstemann, synes katten er søt, jeg

Eldstemann har forresten begynt å bli litt merkeorientert, og ønsker seg wow-klær. Har kjøpt litt på salget til henne, men er ikke akkurat imponert . Buksa jeg kjøpte røk i sømmen etter en ukes bruk. Hadde tilsvarende oppelvelse med en merkebukse jeg kjøpte i Italia. Så mye for kvalitet... Ok, så var det salg, men det var ikke andresortering jeg kjøpte .

Svaret må være at jeg kjøper kvalitet mht klær som skal holde dem varme og tørre, men ikke mht bruksklær. Eller selskapsklær for den saks skyld.

Gammel 08-03-08, 22:12   #155
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er ingen merkefreak, og for barnets del heller ikke så opptatt av utseende. Så lenge han er tørr og varm og fornøyd er jeg fornøyd.

Gammel 08-03-08, 22:21   #156
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skulle til å si at jeg er ingen merkefreak, men.... Kvalitetsfreak, som noen sier, høres mye penere ut. Pip har bare "inner"-klær fra H&M, Lindex og KappAhl. Men aller ytterst er hun nok litt dyrere, Reima og Sorel, f.eks. Og aller, aller innerst, der går det i ull fra Janus og Devold.

Jeg selv har mest klær fra KappAhl og H&M, men når det kommer til briller og sko går det i dyrere saker....

Har dere forresten lagt merke til at stylister har begynt å bruke Katvig-klær "tilfeldig hengende" på barnerom? Har sett det på en boligannonse eller to.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 22:36   #157
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Har dere forresten lagt merke til at stylister har begynt å bruke Katvig-klær "tilfeldig hengende" på barnerom? Har sett det på en boligannonse eller to.

Det har jeg ikke lagt merke til, men jeg tror det var noen katvig-klær "tilfeldig plassert" i siste IKEA-katalog.

Gammel 08-03-08, 22:59   #158
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Makan til sludder. Hvordan har du kommet frem til den konklusjonen der?

Leser du ikke Larson? Djeeezz, hvor rått trenger det å være under labfrakken lizzom.

Gammel 08-03-08, 23:00   #159
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Leser du ikke Larson? Djeeezz, hvor rått trenger det å være under labfrakken lizzom.

Det beste er å være naken.

Gammel 09-03-08, 12:25   #160
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er vel ingen merkefreak. Men alle her i huset har en salig blanding av merketøy og kjedetøy.

Merkeklærne blir stort sett handlet på salg. Og jeg sender de på skolen og i bhg med hva det måtte være. Har jo kjøpt klærne for at de skal brukes, ikke henge til pynt.

Og de går pent kledd! Ikke slitne joggedresser. Det er det værste jeg ser. Ville ikke falt meg inn å gå sånn ute blandt folk, og da skal ikke ungene det heller.
Men vi har joggingser. Vi kaller det kosebukse og de brukes hjemme.

Svar

Emneord
merkeklær

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:29.