Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ville du reist til Uganda?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-08, 12:34   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ville du reist til Uganda?

Det er snakk om å reise til Uganda for å titte på noe greier (ikke ferie). Jeg tenkte først at det hørtes spennende og interessant ut, og jeg kunne tenke meg å bli med. Det er snakk om kort tid, kanskje en uke eller så. Jeg leste først litt her: http://www.visituganda.com/home.html

Jej, tenkte jeg. Dette var jo spennende greier. Nilkrokodiller og gorillaer hadde jo vært kjempegøy å se. Varmt og godt er det også. Meneh ... Så tittet jeg litt på Wikipedia, og blir minnet om det som Redd Barna har karakterisert som "Verdens verste systematiserte overgrep mot barn", som gjelder situasjonen i Nord-Uganda. Geriljakriger i fleng, og nærmere 2 millioner mennesker på flykt. Ok, de er jo ikke i Kempala-området. Men allikevel da. Jeg tenkte jeg skulle sjekke UDs liste over skumle reisemål, og de har ingen innsigelser mot å reise dit, men man må holde seg unna den delen av landet som sliter med borgerkrig, i tillegg til at det er en del mennesker som er smittet med Ebola-virus. Jaha ... Ebola, liksom. Heller ikke dette var i Kempala-området altså.

Uganda grenser blant annet mot Kenya og Kongo og Sudan. Ikke akkurat ferieparadis nå om dagen, de stedene der. Enn om flyet må nødlande, og vi må lande på en flyplass i Sudan?

Jeg ber ikke om råd her, men jeg er nysgjerrig. Ville du valgt å dra dit dersom du syntes det var en viktig og interessant grunn til at du skulle dit? Ville du vært redd, eller tenker du som så at dersom UD sier det er greit så er det vel det?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:07.