Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

... den skal bare hilse på ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-08, 13:35   #1
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

... den skal bare hilse på ...

Vel, akkurat DET sa riktignok ikke dama jeg møtte på turen tilbake fra fotballbanen, men det var helt tydelig at hun nok synes at jeg overdrev når jeg ba henne ta bikkja i bånd. Si meg, det ER båndtvang hvis man ikke har kontroll på hunden sin, ikke sant?

Vel, unnskyld meg da, for at jeg misliker at en velvoksen Berner Sennen-tispe står og bjeffer en halv meter fra Lillebror som sitter i vogna si og spiser kjeks. At jeg synes det er skremmende at en hund på over 30 kg bare løper av gårde mot oss, uten at eieren har det minste kustus. Jeg kjenner ikke til hunder nok til å vite hva slags type "voff" det ene eller det andre er, men vet jeg synes det er ubehagelig å bli snust og bjeffet på, og blir fryketlig usikker på hvordan jeg skal reagere. Særlig når jeg har med ungene, da er det selvsagt de jeg har i fokus.

Jeg er så dritt lei hundeiere som ikke tar oppdragelse av dyra alvorlig, dette var virkelig bare en episode i en lang rekke av ubehagelig hendelser hvor det er tydelig at hunden enten ikke kjenner sin plass, eller rett og slett ikke har oppdragelse.

Vi har brukt 3 år på å få Storesøster til å ha _litt_ tillit til hunder vi kjenner i det minste, etter en uheldig episode med en løs hund i en akebakke. Takk gud for at hun ikke var med i dag! Jeg hadde mest lyst til å gå løs på hundeeier-dama vi traff i dag, men beholdt roen (stivnet av redsel) heldigvis sånn at ikke Lillebror oppfattet noe ubehagelig i forbindelse med den store hunden.

Jeg er redd for store hunder jeg ikke kjenner (etter en konkret opplevelse hos en venninne), og sånne opplevelser som vi hadde i dag, er ikke med på å hjelpe...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:26.