Sv: Ambulansepersonell slår tilbake
Opprinnelig lagt inn av Møøse, her.
Tenkte litt på dette og kom fram til at ja, i grunnen synest eg kanskje det. Ambulansepersonell som kallar ein sjuk person for "jævla gris" av di han lèt vatnet (pga. det som viser seg å vere hjernebløding) fortener omtrent det. Synest eg.
Jeg synes faktisk ikke at akkurat det er det aller verste jeg. Når noen plutselig tisser på deg så er det lett at man plumper ut med sånn (sier ikke at det er riktig men det skjønner jeg kan skje), spesielt om man har jobbet et døgn og er veldig sliten.
Det som er utilgivelig er at man lar sine følelser styre sånn at man ikke undersøker personen nøye om det er alvorlige årsaker til oppførselen. Det er det som er det uprofesjonelle. Alle av helsepersonell har vært borti hæslige, aggressive mennesker som man legger øyeblikkelig for hat, men man sjekker dem, og man skal alltid å sjekke slike ekstra nøye sånn at man er sikker på at man har vært profesjonell.
Det er jo det som er klanderverdig, de sjekket han ikke godt nok. Om de hadde gjort det, så hadde det faktisk ikke vært noen sak.