Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ambulansepersonell slår tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-08, 20:31   #61
HP
Administrator

HP sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Ariel: For 4 dager siden ble det offentliggjort en kommunikasjonslogg som viser (med ambulansepersonellets egne stemmer) at de har snakket usant helt siden dette skjedde i fjor sommer. Det tar litt mer enn 4 dager før folk, og media lar dette ligge. Det som har foregått i media fram til for 4 dager siden hadde vært unødvendig, og denne saken hadde vært avsluttet, hadde noen voksne, (antatt) profesjonelle folk tatt ansvar og fortalt sannheten om de faktiske forhold. De har seg selv å takke, ingen andre.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 20:44   #62
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ariel, her.

Like fullt er de privatpersoner, som helt klart burde overlatt behandlingen av saken til de rette myndigheter.

Hvem snakker du om nå? Ambulansepersonellet eller ekteparet Farah/Norberg? For de overlater nettopp saken til de rette myndigheter. De har saksøkt og lar rettsapparatet ta seg av saken.

Og ikke fortell meg at det hadde blitt et like stort mediekjør om saken om Kohinoor Nordberg(hadde noen i det hele tatt hørt om denne artisten før saken ble kjent?) hadde vært Fru Ali fra Tøyen. Det hadde nok blitt avisoppslag, men jeg tviler på at saken hadde fått et like stort omfang som den har fått.

Den syns jeg var skikkelig, skikkelig stygg. Er det feil at man er ressurssterk og faktisk ikke gir seg når man har blitt behandlet feil? Ambulansepersonellet gikk nok ut ifra at dette gjaldt herr og fru Ali fra Tøyengata og at de kunne behandle dem akkurat som de ville fordi ingen ville høre på dem. I stedet møtte de et oppegående par som ikke lot dete skje. Skal det brukes mot dem?

Og ja, de av oss som hører på annet enn listepop og annen uintelligent musikk hadde hørt om artisten Koohinor før denne saken.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 20:46   #63
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Jeg har ikke engasjert meg såpass at jeg har lest loggen, men det er likevel ikke grunn god nok for å gå etter familiene deres. Og i tillegg gjøre det som privatpersoner fremfor å la det offentlige gjøre jobben sin.
For all del, la gutta få straff om de de fortjener det. Men gjør det på riktig måte, fremfor å drive, det jeg fremdeles kaller, en heksejakt.

Gammel 13-04-08, 20:48   #64
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke engasjert meg såpass at jeg har lest loggen, men det er likevel ikke grunn god nok for å gå etter familiene deres. Og i tillegg gjøre det som privatpersoner fremfor å la det offentlige gjøre jobben sin.
For all del, la gutta få straff om de de fortjener det. Men gjør det på riktig måte, fremfor å drive, det jeg fremdeles kaller, en heksejakt.

Men hvordan mener du at ekteparet Farah/Nordberg går etter familiene deres? Hvordan mener du at de "ikke gjør det på riktig måte"?

Gammel 13-04-08, 20:48   #65
HP
Administrator

HP sin avatar

HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ikke engasjert meg såpass at jeg har lest loggen, ...

Hvis du er engasjert nok til å skrive innlegg i denne diskusjonen, så vil jeg oppfordre deg til å lytte til/lese loggene.

Gammel 13-04-08, 20:52   #66
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick

Hvem snakker du om nå? Ambulansepersonellet eller ekteparet Farah/Norberg? For de overlater nettopp saken til de rette myndigheter. De har saksøkt og lar rettsapparatet ta seg av saken.

Den syns jeg var skikkelig, skikkelig stygg. Er det feil at man er ressurssterk og faktisk ikke gir seg når man har blitt behandlet feil? Ambulansepersonellet gikk nok ut ifra at dette gjaldt herr og fru Ali fra Tøyengata og at de kunne behandle dem akkurat som de ville fordi ingen ville høre på dem. I stedet møtte de et oppegående par som ikke lot dete skje. Skal det brukes mot dem?

Og ja, de av oss som hører på annet enn listepop og annen uintelligent musikk hadde hørt om artisten Koohinor før denne saken.

Jeg snakket i utgangspunktet om ekteparet Farah/Nordberg ja. De er "stadig" ute i mediene og forteller om dette.
Jeg synes ikke den er stygg, men reell. Det er ikke til å stikke under en stol at samfunnet vårt har blitt sånn.

Nok en gang. Jeg prøver overhodet ikke å unnskylde ambulansesjåførene her. De gjorde feil, det har de til og med innrømmet selv. Men jeg synes det er totalt unødvendig å angripe dem i media, fremfor å vente til de har fått straffene sine fra det offentlige.

Og hva vet du om hva jeg hører på? Like fullt har jeg aldri hørt om denne artisten før dette.

Gammel 13-04-08, 20:53   #67
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av HP

Hvis du er engasjert nok til å skrive innlegg i denne diskusjonen, så vil jeg oppfordre deg til å lytte til/lese loggene.

Rettelse: Jeg har ikke hørt loggen denne gangen. Men det ble lagt ut deler av loggen rett etter hendelsen også, og de hørte jeg på.

Gammel 13-04-08, 20:55   #68
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Standard

Men hvordan mener du at ekteparet Farah/Nordberg går etter familiene deres? Hvordan mener du at de "ikke gjør det på riktig måte"?

Familiene deres har fått hatbrev i posten, barna deres har fått gjennomgå for det fedrene gjorde... Er ikke det å la dem gjennomgå?
Og riktig måte, for meg, er å la det offentlige gjøre jobbene sine, og drite i å komme med uttalelser i media i hytt og gevær.

Gammel 13-04-08, 20:57   #69
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Familiene deres har fått hatbrev i posten, barna deres har fått gjennomgå for det fedrene gjorde... Er ikke det å la dem gjennomgå?
Og riktig måte, for meg, er å la det offentlige gjøre jobbene sine, og drite i å komme med uttalelser i media i hytt og gevær.

Mener du at det er ekteparetFarah/Nordberg som står bak hetsen?

Seriøst, nå rødprikkes du.

Sist redigert av Sitron : 13-04-08 kl 21:16.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 21:02   #70
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Standard

Jeg mener overhodet ikke at de står bak den posten nei.
Men når ble det greit å offentliggjøre navnene til ambulansepersonelllet feks? Og hva annet enn ressurssterkheten deres, er det som gjør at denne saken(i motsetning til andre lignende saker)blir dratt frem jevnlig i flere måneder?
Ja, de gjorde feil, og ja det kunne gått skikkelig galt. Men har de allikevel fortjent å stå i gapestokk i flere måneder?

Og om du tror du skremmer med en rødprikk, får du tro igjen. Akkurat det driter jeg.

Gammel 13-04-08, 21:03   #71
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Rettelse: Jeg har ikke hørt loggen denne gangen. Men det ble lagt ut deler av loggen rett etter hendelsen også, og de hørte jeg på.

Du gjør lurt i å høre/lese de fulle loggene, som inneholder mye ny info, som på ingen måte er fordelaktig for ambulansepersonellet/AMK.

Gammel 13-04-08, 21:04   #72
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Hvor: Oslo
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Og hva vet du om hva jeg hører på? Like fullt har jeg aldri hørt om denne artisten før dette.

Til og med EG hadde høyrt om Koohinor før denne saka! Og det seier ikkje så lite (eg som høyrde om Mika førre veka...)
Elles er eg samd med HP og Glitter her (har berre lese siste sida).

Gammel 13-04-08, 21:05   #73
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg snakket i utgangspunktet om ekteparet Farah/Nordberg ja. De er "stadig" ute i mediene og forteller om dette.
Jeg synes ikke den er stygg, men reell. Det er ikke til å stikke under en stol at samfunnet vårt har blitt sånn.

Ja, samfunnet har blitt slik at man er nødt til å være ressurssterk for å stå opp for seg selv. Ingen andre gjør det. Det du gjorde var å angripe dem for å være ressurssterke. Du mener tydeligvis de burde holde kjeft og finne seg i behandlingen (eller mangelen på behandling) de fikk.

Nok en gang. Jeg prøver overhodet ikke å unnskylde ambulansesjåførene her. De gjorde feil, det har de til og med innrømmet selv. Men jeg synes det er totalt unødvendig å angripe dem i media, fremfor å vente til de har fått straffene sine fra det offentlige.

Nei, la oss for guds skyld ikke si det høyt når man har blitt behandlet feil. Alle uttalelsene fra ekteparet Farah/Nordberg har for øvrig kommet i forbindelse med en utvikling isaken, som f. eks. leserinnlegget til den ene ambulansesjåføren, eller offentliggjøringen av loggen.

Jeg vet i allefall at du ikke hører på Kohinoor. Du kom med en temmelig frekk hentydning til at dette var en ukjent artist som ingen hadde hørt om, og det er noe ganske annet enn at du ikke har hørt om henne.

Dette har da ikke Farah/Nordberg gjort? De har gått ut i media og faktisk bedt folk instendig om å ikke gjøre slike ting.

Gammel 13-04-08, 21:06   #74
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Standard

Nok en gang er det ikke handlingene deres jeg "forsvarer", men hetsen av dem jeg misliker.

Glitter: Selvfølgelig skal de ikke godta behandlingen de fikk/ikke fikk. Men jeg synes like fullt det blir feil å bruke MEDIA for å understreke dette. Man må ikke snakke selv om man blir spurt.
Og var det frekt å si hun, for ganske mange, var ukjent før dette? Det var overhodet ikke ment frekt, kun som et tillegg.

Og loggene jeg hørte i fjor, var alt annet enn flatterende HP. Men for all del, jeg kan gjerne høre de komplette versjonene.

Sist redigert av Ariel : 13-04-08 kl 21:12.
Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 21:07   #75
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg mener overhodet ikke at de står bak den posten nei.
Men når ble det greit å offentliggjøre navnene til ambulansepersonelllet feks?

Det har ambulansepersonellet gort selv! Du burde virkelig sette deg bedre inn i saker du diskuterer.

Og hva annet enn ressurssterkheten deres, er det som gjør at denne saken(i motsetning til andre lignende saker)blir dratt frem jevnlig i flere måneder?

Here we go again, la oss angripe noen for å være ressurssterke og ikke finne seg i å bli behandlet som dritt.

Gammel 13-04-08, 21:08   #76
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av yt1300, her.

Det burde i såfall være sterkt formildende, eventuelt frifinnende, det mediakjøret de har vært gjennom.

Formildende i forhold til hva? Så vidt jeg har fått med meg vurderer de sivilt søksmål, hvis det ikke blir reist en straffesak. Og i et sivilt søksmål vil det kun være snakk om erstatning. Mener du at mediabelastning skal være formildene omstendigheter i en sivilt søksmål? Hva mener du eventuelt om saker som lommemannen, da? (Der er det riktignok snakk om en straffesak.)

Gammel 13-04-08, 21:10   #77
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Hvor: Oslo
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Ja, de gjorde feil, og ja det kunne gått skikkelig galt. Men har de allikevel fortjent å stå i gapestokk i flere måneder?

Tenkte litt på dette og kom fram til at ja, i grunnen synest eg kanskje det. Ambulansepersonell som kallar ein sjuk person for "jævla gris" av di han lèt vatnet (pga. det som viser seg å vere hjernebløding) fortener omtrent det. Synest eg.

Gammel 13-04-08, 21:15   #78
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Mulig det er noe jeg ikke har fått med meg, men jeg har forstått det dithen at det vurderes om det skal reises straffesak mot ambulansesjåførene - og hvis det ikke blir gjort vil Ali Farah reise sivilt søksmål mot dem?

Gammel 13-04-08, 21:16   #79
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Standard

Det har ambulansepersonellet gort selv! Du burde virkelig sette deg bedre inn i saker du diskuterer.

Here we go again, la oss angripe noen for å være ressurssterke og ikke finne seg i å bli behandlet som dritt.

Vi snakker om hverandre.
Jeg angriper ingen for å være ressurssterke. Overhodet ikke. Men det å være kjent, og det å være ressurssterk er ikke alltid det samme.
Og i utgangspunktet var det ikke de selv som gikk ut med navnene så vidt jeg husker. Jeg har lest minimalt om dette de siste månedene, så kan hende jeg husker feil. Men jeg satte meg faktisk skikkelig inn i saken i fjor, så jeg føler jeg har lov til å diskutere jeg også. Eller?

Sist redigert av Ariel : 13-04-08 kl 21:21.
Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 21:21   #80
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Mulig det er noe jeg ikke har fått med meg, men jeg har forstått det dithen at det vurderes om det skal reises straffesak mot ambulansesjåførene - og hvis det ikke blir gjort vil Ali Farah reise sivilt søksmål mot dem?

Det kan godt hende. Jeg syns begge deler er å gjøre det på "riktig" måte, i motsetning til å f. eks. sende torpedoer eter noen, som ikke er riktig måte.

Jeg angriper ingen for å være ressurssterke. Overhodet ikke. Men det å være kjent, og det å være ressurssterk er ikke alltid det samme.

Nå må du bestemme deg. Er de kjente eller ikke? Du mente at ingen hadde hørt om Kohinoor før dette for bare litt siden. Jeg mener heller ikke at det å være kjent og ressurssterk er det samme, men Kohinoor må absolutt kunne kalles ressurssterk. Og det skal hun vitterlig ikke angripes for, slik du gjør. Eller angriper du henne for å være kjent, selv om du ikke mener at hun er det? :forvirret:

Og i utgangspunktet var det ikke de selv som gikk ut med navnene så vidt jeg husker. Jeg har lest minimalt om dette de siste månedene, så kan hende jeg husker feil.

Hvis du har lest minimalt om dette så syns jeg faktisk du skal sette deg inn i saken før du diskuterer. Du kommer nemlig med temmelig kraftige påstander som du tydeligvis henter ingensteds fra, både om hvem som sier hva og hvor ofte og på hvilken måte de opptrer i media.

Svar

Emneord
ambulansearbeider, lydopptak, sofienbergparken

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:17.