Sv: Sladreblader
Opprinnelig lagt inn av Stavangerjentå, her.
Er det sett på som mindreverdig å lese sladreblader som "Se og Hør" og "Her og Nå"?
I studietiden leste jeg ukentlig Se og Hør og det hender stadig at jeg kjøper bladet dersom jeg vil ha noen minutter med kjendisoppdatering og total avslapning. Har imidlertid inntrykk av at dette er en ting man helst ikke skal vedkjenne seg og jeg skjønner ikke hvorfor?
Opprinnelig lagt inn av Møøse, her.
Ja, det er nok litt mindreverdig å lese Se&Hør.
Her på FP er det ikke PK å lese slike blader. 
Jeg har kjøpt både Se og Hør og Her og Nå, aller mest for TV-programmene, men også for underholdningen. Jeg fikk alltid en flau smak i munnen når jeg leste kjendisstoff, det ble veldig feil i forhold til det jeg står for. Et familimedlem jobbet i Se og Hør i 2 år, og når han fortalte detaljer fra arbeidshverdagen, tok jeg en beslutning om at dette kunne jeg ikke være med å støtte.
Sladre"journalister" går over lik og selger glatt mora si for en god story. De bretter ut andres elendighet, ikke nok med at "kjendiser" skal takle kjipe episoder selv (fyllekjøring, uekte barn, ekteskapsproblemer, økonomiske problemer), de skal til og med leve med at alle andre vet. Og hviken rett har vi vel til å vite?
|