Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Sladreblader

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-08, 23:10   #21
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sladreblader

Opprinnelig lagt inn av Stavangerjentå, her.

Er det sett på som mindreverdig å lese sladreblader som "Se og Hør" og "Her og Nå"?
I studietiden leste jeg ukentlig Se og Hør og det hender stadig at jeg kjøper bladet dersom jeg vil ha noen minutter med kjendisoppdatering og total avslapning. Har imidlertid inntrykk av at dette er en ting man helst ikke skal vedkjenne seg og jeg skjønner ikke hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Møøse, her.

Ja, det er nok litt mindreverdig å lese Se&Hør.

Her på FP er det ikke PK å lese slike blader.

Jeg har kjøpt både Se og Hør og Her og Nå, aller mest for TV-programmene, men også for underholdningen. Jeg fikk alltid en flau smak i munnen når jeg leste kjendisstoff, det ble veldig feil i forhold til det jeg står for. Et familimedlem jobbet i Se og Hør i 2 år, og når han fortalte detaljer fra arbeidshverdagen, tok jeg en beslutning om at dette kunne jeg ikke være med å støtte.

Sladre"journalister" går over lik og selger glatt mora si for en god story. De bretter ut andres elendighet, ikke nok med at "kjendiser" skal takle kjipe episoder selv (fyllekjøring, uekte barn, ekteskapsproblemer, økonomiske problemer), de skal til og med leve med at alle andre vet. Og hviken rett har vi vel til å vite?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 23:18   #22
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Her på FP er det ikke PK å lese slike blader.

Det sto det ikke noe om i den fine punktlisten din til alle nye.

Gammel 21-04-08, 23:20   #23
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Det sto det ikke noe om i den fine punktlisten din til alle nye.

Jeg trodde ikke det var nødvendig, men det var det visst.

Gammel 21-04-08, 23:25   #24
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Kjøper aldri, og leser de meget sjelden på legekontor og slikt (er heldigvis lite hos legen og hos min tannlege/lage er det stort sett blad ala Hjemmet og Allers...)

Vi har Se & Hør og Ill. Vitenskap på jobb (til blodgiverne). Er det ekstremt stille på vakt og jeg har lest Ill.Vit. og det ikke er noe særlig spennende på TV så blar jeg litt, men synes sjelden det er noe "interessant" der. Men bruker flittig TV-sidene der på jobb da.

Gammel 21-04-08, 23:33   #25
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes selvsagt det er lavmål å kjøpe se & hør. Det forhindrer meg derimot ikke å kaste meg over det på diverse venteværelser. :hykler:

Gammel 22-04-08, 19:55   #26
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ikke bli tatt død eller levende med et slikt blad i veska eller handlekurven.

Skal jeg bli underholdt leser jeg britisk gammel krim (peker på signaturen), gamle pikebøker eller chick-flicks.

Det som Liven skriver er et poeng for meg når det gjelder slike blader. Jeg omgås noen som av og til blir omtalt i slike blader og det er ganske ubehagelig å ha folk liggende i buskene utenfor leiligheten, bli "overvåket" på byen, oppleve at venner/"venner" blir (forsøkt) bestukket for å fortelle intime detaljer. Jeg har hatt han som lå i buskene utenfor leiligheten til Märtha i flere år til bords på en middag en gang og høre ham fortelle om menneskesyn og arbeidsmetoder var mildest talt frastøtende.

Gammel 22-04-08, 20:01   #27
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skrev et innlegg her igår, men det forsvant visst. Så jeg prøver igjen: Ja, jeg syns sånne blader er mindreverdige, jeg vil aldri kjøpe det, og ville vært flau over å gjøre det. Det er ikke sånn at jeg egentlig har lyst, jeg finner rett og slett ingen underholdningsverdi i dårlige sladrehistorier pakket inn i dårlig layout, dårlig språk, dumme vitser, dårlige bilder og bildemanipulasjoner og i det hele tatt...
Ja, jeg går hos en frisør som kun har Se og Hør som lesestoff, så jeg har lest det. Men har begynt å ta med bok eller avis.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-08, 20:11   #28
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg ville ikke bli tatt død eller levende med et slikt blad i veska eller handlekurven.

Skal jeg bli underholdt leser jeg britisk gammel krim (peker på signaturen), gamle pikebøker eller chick-flicks.

Det som Liven skriver er et poeng for meg når det gjelder slike blader. Jeg omgås noen som av og til blir omtalt i slike blader og det er ganske ubehagelig å ha folk liggende i buskene utenfor leiligheten, bli "overvåket" på byen, oppleve at venner/"venner" blir (forsøkt) bestukket for å fortelle intime detaljer. Jeg har hatt han som lå i buskene utenfor leiligheten til Märtha i flere år til bords på en middag en gang og høre ham fortelle om menneskesyn og arbeidsmetoder var mildest talt frastøtende.

Familiemedlemet som jeg omtalte tidligere i tråden brukte en hel sommer på å få bilde av en pur ung (15 år) gammel Märta i bikini. Han sier selv at det var sinnsykt og tar i høyeste grad avstand fra det i dag, vel 20 år etter.
Hvilken rett har man til å grafse i andres privatliv? Til å smøre andre menneskers ulykke (og lykke) ut over førstesidene? Og i tillegg kalle det underholdning? Det er til å spy av.

PS:
Jeg mener selvsagt ikke Hjemme hos-reportasjer der dumme kjendiser selger seg selv. De som stiller opp frivillig må gjerne gjøre det for min del.

Gammel 22-04-08, 20:27   #29
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Kjøper Se & Hør to ganger i året ( jul og påske)og det er pga programoversikten.
Jada, vet jeg kan kjøpe programbladet.

Ellers er jeg sjeleglad når det ligger en bunke med S&H på jobben. Det er befriende lett og lese på nattevakter.

Ellers er jeg enig i at det er snever og dårlig journalistikk.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-08, 20:40   #30
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Programoversikter kan jeg få tak i mage andre steder enn i useriøse dusteblader. F. eks. i aviser og på nett.

Jeg syns slike blader er mindreverdige.

• Jeg syns ingenting om å presentere to forhåndsskrevne saker for en person, og gi beskjed om at hvis de ikke samarbeider, så velger den den slemme versjonen.
  • Jeg syns det er dust å jakte på kjendiser utenom deres "arbeidstid".
  • Jeg syns betalingsjounalistikk er dust, det er rett og slett ikke journalistikk.
  • Jeg syns det er dust å fabrikere historier for å tjene penger.
  • Jeg syns det er down right slemt å utnytte folk i sårbare situajsoner for å tjene penger.
Og sånn kunne jeg fortsatt i en evighet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-08, 20:42   #31
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Sladreblader

Det er virkelig søppel ja, og jeg vil aldri bli tatt levende med slike blader.
Liven, Madam Mim og aC mf. har vel sagt det meste.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-08, 20:44   #32
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Skrev et innlegg her igår, men det forsvant visst. Så jeg prøver igjen: Ja, jeg syns sånne blader er mindreverdige, jeg vil aldri kjøpe det, og ville vært flau over å gjøre det. Det er ikke sånn at jeg egentlig har lyst, jeg finner rett og slett ingen underholdningsverdi i dårlige sladrehistorier pakket inn i dårlig layout, dårlig språk, dumme vitser, dårlige bilder og bildemanipulasjoner og i det hele tatt...
.

Enig!

Jeg liker heller ikke TV-versjoner over samme tema. Det er totalt uinteressant.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-08, 21:37   #33
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, jeg fniser litt av "Ville ikke bli sett levende med bladet", for det er jeg ikke enig i. Jeg vil gjerne bli sett levende uansett hva jeg foretar meg. Jeg er mye kulere levende enn død uansett hva jeg handler eller leser.
Å uttale seg så overdrevent i forhold til lesing av sladreblader blir på en måte litt fanatisk for min del. Litt som når Stesnuppa sier at hun hater ett eller annet.

Men jeg gremmes over hvordan folk blir presset til å godta at sladrepressen trykker historiene om dem.
Det foregår svært ofte slik Mim sier; man blir presentert for en "hyggelig" historie som blir trykt om man godtar og med trussel om at historien vil få en annen vinkling om de ikke godtar.

Gammel 22-04-08, 21:38   #34
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ikke en gang jeg kjøper sånne blader, enda jeg er ganske nysgjerrig av meg.

Gammel 22-04-08, 21:39   #35
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Altså, jeg fniser litt av "Ville ikke bli sett levende med bladet", for det er jeg ikke enig i. Jeg vil gjerne bli sett levende uansett hva jeg foretar meg. Jeg er mye kulere levende enn død uansett hva jeg handler eller leser.

Men jeg gremmes over hvordan folk blir presset til å godta at sladrepressen trykker historiene om dem.
Det foregår svært ofte slik Mim sier; man blir presentert for en "hyggelig" historie som blir trykt om man godtar og med trussel om at historien vil få en annen vinkling om de ikke godtar.

Jeg kjøper verken Se og Hør eller Her og Nå. Kjøpte fast Her og Nå før, men har sluttet med det.

Gammel 22-04-08, 21:40   #36
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Kan tildels være enig. Men en skal ikke se bort fra at en del kjendiser (før de blir ordentlig kjente) gjør hva som helst for å komme i disse bladene. Så kjendisene "bruker" også denne typen blader for å fremme sin egen karriere.

Ja, og i mange slike saker mener jeg en del mennesker burde vært skjermet for seg selv.

Opprinnelig lagt inn av Møøse, her.

Ja, det er nok litt mindreverdig å lese Se&Hør.

Så enkelt kan det sies.

Gammel 22-04-08, 21:45   #37
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glitter og jeg er blitt en person. Neppe noen jeg heller kunne tenke meg å bli morfet sammen med, da.

Gammel 22-04-08, 21:51   #38
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker ikke hva Se&Hør og Her&Når står for, så jeg kjøper ikke slike blader av prinsipp. Jeg leser ikke slike blader pga de faller ikke i smak.

Etter at Dagbladet og VG trykket opp bilder av de savnede etter Ålesundsulykken til tross for at pårørende ba de spesifikt om å la vær så boikotter jeg de også. (Jeg har kjøpt Dagbladet én gang, aldri VG, så det spørs om det svir så mye)

Gammel 22-04-08, 21:54   #39
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøper ikke ukeblader, rett og slett fordi jeg ikke har tid til å lese de skikkelig. Svigermor får Se og Hør av en annen i familien og av og til får jeg et gammelt blad men ahr sagt at jeg ikke er interessert.
Kjøper et blad til jul, sommerferie og sånt. Og titter i et blad når jeg er på besøk hos svigers...

Gammel 22-04-08, 22:02   #40
TBM
Passiv

Standard

Jeg må bare innrømme at jeg av og til kjøper denne typen blader for ren avslapping, samtidig som Liven sitt innlegg (og flere andre) sier sitt om hvorfor man egentlig bør unngå disse bladene. Nå som jeg har fått en reminder via denne tråden, kan det være at jeg klarer å holde på prinsippene oså i svake stunder.

Når det er sagt - Dagbladet og VG nærmer seg faretruende dette segmentet innenfor underholdningsverdenen. I dag måtte Sveinung Sundli dementere at kjæresten var gravid - VG påstår at en "falsk" person som de feilringte til - faktisk sa at han skulle bli far. Og som Esme viser til - avisene trår over grensene stadig vekk for tiden. Hvorfor? For å selge flere aviser så klart.

Dessverre ser det ut til at kikkermentaliteten i samfunnet generelt er blitt så sterk at det meste går for tiden...

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:23.