Sv: Spinoff: Er det ok å kritisere tynne folk?
Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.
Fordi idealet er å være tynn. "Å, så tynn du har blitt, du ser jo kjempeflott ut!". "Har du slanka deg? Så fin du er!" osv. osv.
Sjelden jeg hører det gitt. Mer "Nå ser du syk ut". Og jeg er faktisk ikke SÅ tynn. For tynn, ja, men ikke sykelig.
Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.
noen tynne syns det er passende å kommentere potetgullet i handlevogna mi. Fra der til at "(...) siden overvektige synes det er (...)", er det langt. Jeg sier aldri at tynne damer pleier å kommentere hva jeg handler, selv om jeg har hørt det i køen på Obs! noen ganger.
Ja, jeg er overrasket. Jeg var virkelig så naiv at jeg trodde ikke det fantes mennesker som gadd å være så uhøflig mot vilt fremmede mennesker.
Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.
Jeg for min del synes at det er mange såkalt overvektige som kler vekten sin veldig godt. Som sikkert målt i BMI og/eller fettprosent er overvektige, men som likevel ikke er det. Noen kler å være frodige.
Jeg har mang en gang vært dødelig misunnelig på venninner eller andre jeg treffer som har store, flotte pupper, brede, runde hofter og runde kinn. Ganske sårende når disse klager over vekta si og i neste øyeblikk forteller meg at jeg ser syk ut. Hvordan er det egentlig meningen at man skal se ut?
Opprinnelig lagt inn av tvillingmamma83, her.
det er det jo du som må se, hvis du blir lei deg av komentarer om du er tykk eller tynn med mindre du veier 35 kg så er det jo ingen som kan gjøre noe med det, det er jo det det er snakk om!
Vet ikke helt om jeg skjønte hva du mente her, men mener du at folk rundt en ikke bør reagere hvis man veier 35-40 kg. og virker fornøyd med det? Det finnes kanskje noen etter eller annet sted som er 1,50 høye og ikke trenger å veie mer, men de aller fleste ville vært syke hvis de veide så lite. Som en god venn bør man absolutt blande seg inn hvis noen man bryr seg om blir så tynn med vilje.