Sv: Spinoff: Er det ok å kritisere tynne folk?
Opprinnelig lagt inn av Joika, her.
A... du syntes det er sårende at dine overvektige venninner klager om vekta si.. mens de faktisk er overveltige. Det syntes jeg er veldig rart. Det er som jeg føler jeg har det. Iom at jeg ikke er FEIT liksom (jeg er vel som hun på bildet ditt ca), så har jeg ikke "lov" til å si at jeg ikke er fornøyd. Skal jeg slanke meg så får jeg lite forståelse av mange. "Du er jo fin som du er", "at du gidder" osv. Fint at de syntes det, men det er vel strengt tatt ikke deres sak når det er JEG som bor i denne kroppen. Jeg vet at folk ikke oppfatter meg som stygg, men jeg liker ikke ha masse fett. 
Så du mener vi skal være støttende og hjelpe f.eks anorektikere til å fortsette å slanke seg? Det er de som bor i deres kropp også, og de som hater hvert gram av fett.
Det er en ting å komentere på hva og hvordan noen ER. Men jeg synes faktisk det bør ikke bør være tabu å komentere når noen går løs på en farlig vei.
Dette med at man aldri kan være for tynn er noe som i enkelte kretser er gjengs oppfatning. Jeg synes det er fint at noen påpeker de var finere før de ble undervektige.
En sunn kropp har jo faktisk en god del fett på seg, den skal ha det.
|