Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.
Jeg er ikke helt enig i den. Jeg har et barn som er veldig allergisk, og ifølge vår lege, som er spesialist på barn og allergier, så vil det å introdusere allergene matvarer (som melk=is...) kunne fremkalle allergi tidligere og kraftigere enn om man venter til barnet er større før man introduserer maten. Det er jo derfor det er kommet anbefalinger på å vente med å introdusere slike matvarer til over 1 års alder.
Og jeg repeterer.... fra å smake til å mate er milevis forskjell.
Ja, jeg har også fått masse formaninger om hva jeg bør og ikke bør i forhold til det at jeg selv har matallergi av min lege (spes.på allergi han også gitt....) Derfor fikk ikke min datter hverken kumelk, fisk (eller tran for den saks skyld) , eple, pære, gulrot m.m.m. før hun var rundt 1 år gammel. Hun ville neppe fått allergi av at jeg hadde latt henne smake av isen min når hun var 9 måneder, og hun ville heller neppe fått dyreallergi ved å besøke onkelen og tanten sin som har 2 hunder og 4 katter et par ganger da hun var 7 måneder heller, men vi har valgt å ikke skaffe husdyr fordi det er dyreallergi i familien.
Noen som ser forskjellen eller nyansene?
Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.
Nei, men eh... det gjør det ikke mer forsvarlig å gi en baby is.
Du leser virkelig ikke hva jeg skriver ,eller du skumleser slik at du ikke får med deg det som står.
Opprinnelig lagt inn av tutta, her.
Og jeg er en av de som mener at kumelk er for kalver.......... Vi har forskjellige meninger
Jeg mener at: kumelk er for små barn og kalver!