Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor skal jeg begynne? (angående middager)

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-06, 23:28   #31
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor skal jeg begynne? (angående middager)

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg klarer ikke å tro på disse kjelene, jeg, Lykkliten. Jeg har jobbet md noen grisedyktige kokker, og ingen av em brukte annet en jern, stål og aluminium. Alt ble ferdig når det skulle og alt smakte bra. HVorfor ikke bruke krydder, forresten?

Hvis man ikke vil koke i hjel grønnsaker er de to ting å gjøre. Del opp grønnsakene,de skal aldri aldri kokes hele, og ikke kok dem lenge. Hvilken helg i januar passer, Snipesnuppa?

Haha, jeg hørtes ut som rene selgeren Det var jo en grunn til at vi trakk oss etter den første teite øyeblikksbegeistringen la seg…
Poenget var ikke at man skulle slutte med krydder, det var for at vi skulle smake maten slik den ble lagd i disse kjelene, uten noe som forstyrret. Jeg ble jo litt overrasket over at det kunne smake såpass bra uten tilsetninger.
Poenget med å lage uten olje og smør er jo at det blir sunnere, og at maten inneholdt såpass mye vann og fett som gjør det unødvendig.
Men nå høres jeg ut som en selger igjen, det er egentlig bare for å forklare konseptet slik jeg husker det ble presentert, ikke for å overbevise noen om at det er verdt pengene

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:17.