Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva du og partneren gjør og deler

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva gjør dere?
Åpner hverandres post 85 40,67%
Gjør husarbeid sammen 180 86,12%
Låner plagg av hverandre 70 33,49%
Bruker hverandres VISA-kort 156 74,64%
Tømmer spybøtta for hverandre 113 54,07%
Har (noen?) kontoer felles 156 74,64%
Har felles lån 178 85,17%
Går ut på byen sammen 161 77,03%
Handler klær sammen 137 65,55%
Leser sms-meldingene til hverandre 77 36,84%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 209. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-08, 18:55   #1
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Hva du og partneren gjør og deler

Det har vært ulike tråder om hva par gjør eller ikke gjør. Her er en poll om hverdagsaktiviteter, for å se litt på hva som er vanlig.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 19:01   #2
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva du og partneren gjør og deler

Faktisk alt. Jeg låner klær av han. Men kommer da ikke oppi mine. Krysset av den likevel, siden jeg låner av han.

Gammel 09-06-08, 19:02   #3
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Faktisk alt. Jeg låner klær av han. Men kommer da ikke oppi mine. Krysset av den likevel, siden jeg låner av han.

Ja det krever jo selvsagt at klær kan lånes.

Gammel 09-06-08, 19:02   #4
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var litt vanskelig å svare, for det er ikke sånn at vi normalt åpner hverandres post eller leser hverandres meldinger, men det hender. For eksempel åpner mannen brev (regninga) fra barnehagen hvis han skal betale den og jeg kan lese en melding for han hvis han dusjer eller er opptatt på annen måte.
Ellers vil han ofte ha meg med når han skal kjøpe klær, vi gjør iblant husarbeid sammen, vi går av og til sammen ut på byen, vi låner hverandres kort hvis den ene har brukt opp sine penger, vi har lån sammen og fra og med i morra har vi noen felles kontoer.

Klesbytte har vi slutta med, siden vi er i hver vår ende av vektskalaen (jeg er tjukkasen, hvis noen skulle lure). Det hendte vi gjorde det før. Ja, og det hender at jeg låner ei t-skjorte av og til.
Spybøtta si skal han få ha for seg sjøl.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 19:04   #5
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åpner hverandres post - bare hvis vi blir bedt om det, eller hvis det er "fellespost" som regninger.

Gjør husarbeid sammen - tja, det hender.

Låner plagg av hverandre Det skulle tatt seg ut. Vi er ikke helt samme størrelse, og jeg tror ikke jeg har noen plagg som mannen min kunne tenkes å få på seg eller ville bruke.

Bruker hverandres VISA-kort - vi har hver våre til samme konto, og bruker ikke hverandres.

Tømmer spybøtta for hverandre - NEI! Sånt gjør vel voksne folk selv, hvis man ikke er dødssyk? Og vi spyr heldigvis veldig sjelden.

Har (noen?) kontoer felles - vi har alle kontoer felles.

Har felles lån. Ja, alt.

Går ut på byen sammen - det hender.

Handler klær sammen - det hender.

Leser sms-meldingene til hverandre - nei.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 19:05   #6
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Låner klær? Det skulle tatt seg ut.

Vi har felles lån og felleskonto (med også separate konti), og gjør husarbeid og går ut sammen. Det er vel det. Å låne hverandres bankkort har aldri vært nødvendig, og vi spyr gudskjelov uhorvelig sjelden. Vi kan godt reise sammen til byen for å shoppe, men begge foretrekker å gå hver for seg og så møtes til lunsj.

Gammel 09-06-08, 19:05   #7
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:leter etter dustepollalternativet:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 19:07   #8
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alt på lista.
Ikke vanligvis, men det hender. Han leser mine sms`er om jeg står i dusjen eller baker pizzadeig (etter at jeg har bedt ham, selvfølgelig), jeg låner T-skjorter av han når jeg trener. Det er heldigvis sjelden vi tømmer spybøtter for hverandre, men må man, så må man.
Felles kontoer (bra for meg, synd for han ), felles lån, felles shopping og Visa-kortene bytter stadig vekk lommebok.

Det hender jeg hjelper han med husarbeidet.

Sist redigert av 007 : 09-06-08 kl 19:33.
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 19:08   #9
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har felles lån, en felles konto (men personlige lønnskontoer), gjør husarbeidet sammen og går ut på byen sammen (men også hver for oss).

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 19:10   #10
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Ø, ups, vi har bare felles lån, vi.

Spybøtter? - selv etter to hyperemesis-svangerskap, har mannen min til gode å se spyet mitt

Synes det er greit å holde på at hans brev, er hans brev, og at hans telefon er hans telefon. Så har vi litt privatliv igjen.
Men vi holder sjelden ting fra hverandre altså. Det er bare sånn at vi selv videreforteller til den andre.
Og husarbeidet gjør enten den ene, eller den andre (hvor skulle vi i så fall gjort av barna, om vi gjorde det sammen og samtidig?)

Gammel 09-06-08, 19:10   #11
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Har felles lån på leiligheten. Går ut på byen sammen, men også hver for oss. Handler klær sammen, og begge okker seg like mye.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 19:14   #12
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Og husarbeidet gjør enten den ene, eller den andre (hvor skulle vi i så fall gjort av barna, om vi gjorde det sammen og samtidig?)

Det finnes noen som har så mye rot at de av og til må låne bort barna for å få rydda og fiksa hjemme. Har jeg hørt.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 19:15   #13
Dronningen
Pauset

Standard

Ø, ups, vi har bare felles lån, vi.

Spybøtter? - selv etter to hyperemesis-svangerskap, har mannen min til gode å se spyet mitt

Synes det er greit å holde på at hans brev, er hans brev, og at hans telefon er hans telefon. Så har vi litt privatliv igjen.
Men vi holder sjelden ting fra hverandre altså. Det er bare sånn at vi selv videreforteller til den andre.

Litt morsomt å lese. Man er jo veldig forskjellige. Pollen er laget ut fra inntrykk man har fra ulike tråder, der hva man deler er veldig ulikt. Selv kunne jeg krysse av på alle. Husarbeid klarer vi godt å gjøre med alle hjemme. Eldste kan hjelpe litt til, omså.

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

:leter etter dustepollalternativet:

Aldri dustepollalternativ i mine tråder. Jeg tar meg selv for alvorlig til å gjøre noe sånt.

Gammel 09-06-08, 19:18   #14
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Litt morsomt å lese. Man er jo veldig forskjellige. Pollen er laget ut fra inntrykk man har fra ulike tråder, der hva man deler er veldig ulikt. Selv kunne jeg krysse av på alle. Husarbeid klarer vi godt å gjøre med alle hjemme. Eldste kan hjelpe litt til, omså.

Ja, det var det jeg forstod, på alternativene, at vi må være veldig forskjellige fra enkelte andre.
Vi forteller hverandre alt, da, tror jeg. Vi er liksom ikke helt blåst bort i hver vår krok.

Gammel 09-06-08, 19:31   #15
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, det går jo an å gjøre husarbeid mens man passer barn.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 19:32   #16
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi gjør alt på lista bortsett fra å lese posten og SMS-meldingene til hverandre. Det ser jeg ikke noe poeng i.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 19:32   #17
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Vi gjør og har det meste sammen. Eneste er sms og post. De deler vi gjerne, men spør om lov først.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 19:36   #18
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Alt annet enn å lese hverandres sms. Sånn har det alltid vært.

Gammel 09-06-08, 19:37   #19
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi hverken shopper sammen eller deler klær. Vi leser heller ikke hverandres SMS. Vi åpener fellespost, eks regning som står i den enes navn. Post som ikke er felles, enten det er brev som vi ikke vet hva er, eller annen personlig post, åpner vi ikke.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 19:39   #20
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Tja, det går jo an å gjøre husarbeid mens man passer barn.

Ja, hvis jeg absolutt MÅ. Støvsuge og rydde, eller klesvask. Men hovedvasken går tretti ganger raskere uten barn så det gidder jeg ikke

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:46.