Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Svartelistene til familiens selvstendige rett

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-08, 11:02   #1
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Svartelistene til familiens selvstendige rett

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men mener dere for alvor at folk som er kritiske til en etat innen Staten ikke skal få lov til å lage hjemmesider hvor de fronter saken sin? I så fall, om dere mener det på alvor så synes jeg faktisk det er litt skremmende altså, for dere begge er jo høyst oppegående damer.

En ting å lage en hjemmeside mot "staten". En annen ting å oppgi navn.

Gammel 21-06-08, 11:25   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men mener dere for alvor at folk som er kritiske til en etat innen Staten ikke skal få lov til å lage hjemmesider hvor de fronter saken sin? I så fall, om dere mener det på alvor så synes jeg faktisk det er litt skremmende altså, for dere begge er jo høyst oppegående damer.

Jeg er helt for at man skal kunne lage en hjemmeside av dette slaget, selv om jeg personlig syns det er "skummelt" at såpass mange mennesker samler seg og hauser hverandre opp ...

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Jeg kan til nøds gå med på at det er ok at de navngir personer i etater, men å navngi fosterfamilier på den måten er såpass drøyt at jeg trodde det var ulovlig. Nå har de jo loven på sin side, så hva jeg syns om denne navnelisten betyr egentlig ingenting.

Gammel 21-06-08, 11:37   #3
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Ja, akkurat navnegivingen på enkeltpersoner er litt mer betenksom. spesielt fosterfamilier. Men de som er angitt i «embets medfør» synes jeg må være greit, så lenge man ikke oppgir andre opplysninger, som hjemmeadresse og slike ting.

Gammel 21-06-08, 15:08   #4
Pio
Har ponny, ønsker høyhest

Pio sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pio, her.
Jeg er helt sjokkert over at det finnes en slik liste, og at det faktisk er lovlig.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.
Oi. Jeg hadde ikke fått med meg disse. Skremmende at de har lov til dette.

Opprinnelig lagt inn av Esme

Ja, akkurat navnegivingen på enkeltpersoner er litt mer betenksom. spesielt fosterfamilier. Men de som er angitt i «embets medfør» synes jeg må være greit, så lenge man ikke oppgir andre opplysninger, som hjemmeadresse og slike ting.

'

Det er dette jeg reagerte på også. Her er det navngitt fosterfamilier, barnehageansatte og ellers andre som kan ha bidratt med noe over en lav sko. ( Adresse er jo ikke noe problem å finne når man har navn, og på noen av de er fylke/kommune nevnt)
Det ser heller ikke ut til at det stilles noen krav til dokumentasjon fra de som vil legge noen til listen, eller at folk må ha bli innklaget av flere før de havner på listen?
Det vil si at hvem som helst som er involvert i en barnevernssak kan bli svartelistet, ( inkludert deg og meg) uten å ha mulighet for å forsvare seg eller få navnet fjernet igjen. De understreker at de ikke under noen omstendigheter fjerner navn som har havnet på listen, og at de oppfordrer folk til å skrive ut listene å henge opp, slik at hvis de skulle være nødt til å fjerne noe på siden, så skal informasjonen allerede være "spredd for alle vinder".

Jeg er enig i at vi alle til syvende og sist kommer til å havne på denne listen med de (manglende) kriteriene som stilles, men synes likevel at hele konseptet virker både aggresivt og naivt.
Deres mål er jo faktisk å legge ned hele barnevernet, og at de ser på det som den ultimate løsning, er kanskje det aller mest skremmende. Her snakker vi altså ikke om ern organisasjon som ønsker å sette fokus på barnevernet for om mulig forbedre deres tilbud, men å avskaffe hele barnevernet.

Jeg setter forøvrig pris på å bli omtalt som oppegående.

Sist redigert av Pio : 21-06-08 kl 15:52. Årsak: Manglet enn quote-tag.
Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:37.