Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Svartelistene til familiens selvstendige rett

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-08, 09:49   #1
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Svartelistene til familiens selvstendige rett

Jeg har akkurat vært inne å lest på sidene deres. Noe er veldig skrudd der argumenter som at det ikke er verd å hjelpe barn for at for hvert barn er det 4 foreldre som får det værre osv.

Men dette er jo strengt tatt opplest og vedtatt at dette er noe skrudd.

Jeg satt her og tenkte for meg selv at denne svartelisten for meg snarere virket som en anbefaling. Så listen over advokater i Trondheim på listen, og fant noen jeg kjente, fikke en øket respekt for vedkommende ettter å ha sett dem listet der. Er det bare meg som tenker slik?

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 10:06   #2
Pio
Har ponny, ønsker høyhest

Pio sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Sv: Svartelistene til familiens selvstendige rett

Jeg er helt sjokkert over at det finnes en slik liste, og at det faktisk er lovlig.
Jeg tenker det samme som deg, og iom at flertallet av landets aviser utenom Dagbladet er listet opp over aviser de IKKE anbefaler, så lurer jeg på hvor de finner sine troverdige kilder hen.
Kontaktannonse i Starlet?

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 10:08   #3
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Hva er dette?

Gammel 21-06-08, 10:11   #4
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke lyst til å linke til siden, men de som ønsker finner den jo uansett.

Dette er en gruppe mennesker som er motstandere av barnevernet og mener at barnevern er forferdelig. De har laget en svarteliste av leger, advokater, psykologer, barnehageansatte og de skrekkelige angiverene (slik som mange her inne mener er enplikt når barn har det vondt).

Det har vært en god del artikler om dem i det siste.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 10:13   #5
Manga

Manga sin avatar

Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Ok, har ikke hørt om dette så jeg skjønte ingenting av innlegget ditt

Gammel 21-06-08, 10:17   #6
Manga

Manga sin avatar

Standard

Jøss, i all verden. Jeg fant siden nå.
Jeg tenker nok også som deg, Maz.

Gammel 21-06-08, 10:24   #7
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oi. Jeg hadde ikke fått med meg disse. Skremmende at de har lov til dette.

Gammel 21-06-08, 10:33   #8
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Det er jo umulig å ta den siden seriøst, de burde nesten vært beskyttet mot seg selv kjenner jeg.

Sitat:

Hvis du absolutt bare må ansette en advokat, så må du sparke vedkommende dersom han/hun antyder at du bør samarbeide med Prusselusken. Bare til orientering, så er advokatene indirekte medskyldige i myndighetenes skjulte folkemord.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 10:40   #9
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke denne siden kan gjøre så mye skade jeg altså. Forhåpentligvis kommer samtlige navn til alle i helsevesen, skolevesen, sosialetat, etc etc til å stå der etter hvert. Det er nå vel knapt noen som jobber med dette som ikke har vært «angiver» en eller annen gang.

Gammel 21-06-08, 10:59   #10
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pio, her.

Jeg er helt sjokkert over at det finnes en slik liste, og at det faktisk er lovlig.

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Oi. Jeg hadde ikke fått med meg disse. Skremmende at de har lov til dette.

Men mener dere for alvor at folk som er kritiske til en etat innen Staten ikke skal få lov til å lage hjemmesider hvor de fronter saken sin? I så fall, om dere mener det på alvor så synes jeg faktisk det er litt skremmende altså, for dere begge er jo høyst oppegående damer.

Gammel 21-06-08, 11:01   #11
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Hadde noen giddet å sende meg link på prikk? Jeg leste om siden i lokalavisa. Redaktøren var visst litt stolt av å stå på lista

Foreningen har jeg sett før, de har hengt opp lange, rare håndskrevne lapper på Bunnpris. Trenger jeg å si noe om skrivefeil?

Gammel 21-06-08, 11:02   #12
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men mener dere for alvor at folk som er kritiske til en etat innen Staten ikke skal få lov til å lage hjemmesider hvor de fronter saken sin? I så fall, om dere mener det på alvor så synes jeg faktisk det er litt skremmende altså, for dere begge er jo høyst oppegående damer.

En ting å lage en hjemmeside mot "staten". En annen ting å oppgi navn.

Gammel 21-06-08, 11:25   #13
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er helt for at man skal kunne lage en hjemmeside av dette slaget, selv om jeg personlig syns det er "skummelt" at såpass mange mennesker samler seg og hauser hverandre opp ...

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Jeg kan til nøds gå med på at det er ok at de navngir personer i etater, men å navngi fosterfamilier på den måten er såpass drøyt at jeg trodde det var ulovlig. Nå har de jo loven på sin side, så hva jeg syns om denne navnelisten betyr egentlig ingenting.

Gammel 21-06-08, 11:37   #14
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Ja, akkurat navnegivingen på enkeltpersoner er litt mer betenksom. spesielt fosterfamilier. Men de som er angitt i «embets medfør» synes jeg må være greit, så lenge man ikke oppgir andre opplysninger, som hjemmeadresse og slike ting.

Gammel 21-06-08, 11:40   #15
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

De jeg kjenner eller kjenner til som står på listen er i hvert fall skikkelige, oppriktige og serdeles dyktige mennesker.

Vil ikke si så mye galt om menneskene som har laget denne foreningen. Er man fortvilet og sint kan man kanskje få seg til å gjøre og tenke mye som ikke alltid virker rasjonelt eller sunt.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 11:43   #16
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Diverse andre vi ikke anbefaler:

Bokklubben.no
Haugenbok.no
Ord.no

Jojo, jaja

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 11:45   #17
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Familiens selvstendige rett? Rett til å bedrive omsorgssvikt? Herlig.

Gammel 21-06-08, 11:50   #18
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jojo, jaja

Har du prøvd å trykke på de linkene å se hva slags bøker som kommer opp?

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 11:54   #19
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maylen, her.

Har du prøvd å trykke på de linkene å se hva slags bøker som kommer opp?

Det artige er jo at de markedsfører disse bøkene ved å lenke til de.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 11:55   #20
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fant det som nummer tre på listen i et søk etter tallblindhet eller noe i den duren i går og ble overrasket, for jeg mener det var oppe til diskusjon for noen år siden og at siden ble lagt ned. Men da var det kanskje "dødsliste" de hadde?

Det jeg finner bekymringsverdig med siden er måten de hauser hverandre opp på og nivået de befinner seg på. "Hver fjerde familie er innblandet i barne"vernet" når kommer de og tar DEG", og "Sjansene for at barne"vernet" kommer til deg blir veldig sansynlig dersom du får flere enn 2 barn". Osv. Javisst, det er slike tall som er avgjørende, og barnevernet er ute etter å ta oss alle sammen. De vil stjele ungene våre og kaste oss ut i desperasjon helt uten grunn.

Jeg blir bekymret over slike sider fordi det undergraver bvs gode rolle, det sprer frykten for dem som skal hjelpe og det gir ikke noe konstruktivt å gjøre det på den måten. Jeg bekrymrer meg også over at Vigrid får ha sider oppe, og at folk får spre fremmedfrykt på internett.

Jeg synes det er en skikkelig uting at de får love til å ha navn på hatlisten sin. Det kan jo skremme folk fra å orke å gjøre jobben sin, og fra å orke å være fosterfamilier.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:28.