Sv: Spyler bort de narkomane
Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.
Har tilbudet blitt borte? Trodde dette var noe som kom mer og mer nå jeg, ikke ble borte. Det er jo helt vanvittig hvis de fjerner et tilbud som faktisk fungerer for mange.
Broren min går også på metadon og er nå i full jobb. Dette er ting som har kommet gjennom LAR og arbeidstreninga. Nå jobber han ikke lenger for trygd, de var så fornøyd med han at han har gått over til vanlig lønn. Han har egen leilighet med lån og en helt vanlig jobb. Tenk det en narkoman er også et menneske.
Jeg blir så sint når jeg leser hvordan narkomane blir behandlet. De er mennesker de som oss andre, men sliter med andre problemer enn det vi gjør (eller de har funnet enn annen løsning på problemene enn det vi har). De har da like mye rett til å oppholde seg et stede som det ikke narkomane har.
Det var jo et fint uttrykk. 
Jeg tror ikke det tilbudeter helt borte.
Broren min jobber også for trygd. Men jeg tror det er forskjell fra bydel til bydel og hvor i landet.
Det kommer også helt sikkert an på NAV og saksbehandleren der.
Hadde ikke foreldrene mine vært såpass oppegående som de er og stått på, tviler jeg på at broeren min hadde fått til dette. I det hele tatt levd.
Men dette er en annen diskusjon : avsporer litt:
|