Sv: Er så sint at jeg koker innvendig!
Jeg synes du burde snakke med mannen din om det og få han til å prøve å snakke med faren sin. Tre is er vel egentlig ingen krise. Her gjelder det helt andre regler hos besteforeldre enn hjemme. Mine foreldre har en tendens til å pøse på med godteri når ungene er der. Jeg gjør så godt jeg kan med å se gjennom fingrene med det. Det skjer tross alt ikke så fryktelig ofte. Men at han lar dem smake på Munkholm, det ville jeg hatt meg frabedt. Ellers vil jeg vel si at man sier utrolig mye man ikke burde sagt når man er sint, så det kan jo hende at det beste er å bare late som ingenting over alt han sa om at du er så ekstrem, det tror jeg egentlig ikke du er. Det har blitt veldig mange ekstreme av oss i så fall. De fleste småbarnsforeldre er bare mye mer bevisste på sukker enn det man var for bare en generasjon siden.
Jeg har kranglet med min svigermor flere ganger om sukker. En gang fordi hun klarte å gi et helt stykke marsipankake til Lillebror da han var 7 mnd.
Lykke til!