Sv: Vingling på motorveien
Vi kom en gang bak en stor bil som vinglet veldig og gasset og bremset og kjørte helt merkelig. Vi turte ikke kjøre forbi og vurderte å ringe politiet, og akkurat da kjørte bilen bak oss igjen forbi oss og bilen som vinglet. Og da kjørte faktisk vinglebilen foran oss ut av veien! Først over i motsatt kjørebane og ut i grøften og så tilbake over veien og over autovernet og ned i ei elv. Det var kjempeekkelt, og vi visste jo ikke hvordan det hadde gått med de i bilen før vi kom oss ned til elven. Det gikk heldigvis bra med dem, litt forslåtte bare og sikkert litt i sjokk. De sa at han som var passasjer plutselig hadde våknet og dratt i rattet da den andre bilen kjørte forbi, derfor hadde de kjørt ut. Men jeg syns forklaringen hørtes tynn ut, de hadde jo kjørt helt rart en stund før de kjørte ut også. Da politiet kom fortalte jeg i alle fall om kjøringen, men om de sjekket det opp noe mer aner jeg ikke.
Hvis jeg kom bak en sånn bil igjen ville jeg ringt politiet ja, det ville jo vært helt grusomt om det skjedde en ulykke på grunn av at vi ikke hadde gjort noe.
|