Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Politisk korrekt FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-08, 11:55   #1
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Politisk korrekt FP?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Man kan jo ikke legge sammen alle forskjellige sine kjepphester og tilskrive dem som egenskaper til hver enkelt i en samlet gruppe. Det er nok et dårlig selvbilde som snakker. Hvis ikke hadde man jo lagt sammen alle de negative utilstrekkelighetene som outes og gjort det samme? Eller, man hadde som Teofelia så fint gjør: Tenke at; Oi, kanskje jeg kan la ungen min prøve også? – Eller tenke; oi, dette hørtes bra ut, kanskje jeg kan gjøre det også?

Ja, og dette er et viktig poeng. Selvsagt lærer man av hverandre også.

Gammel 24-08-08, 12:00   #2
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Ja, og dette er et viktig poeng. Selvsagt lærer man av hverandre også.

Det er det jeg synes er så bra. Alt jeg lærer om andre menneskers verden, tanker og handlemåter her inne. Verdifull informasjon som beriker livet mitt og hjelper meg å se ting som jeg kanskje ellers aldri ville sett fordi jeg kanskje aldri ville møtt den type mennesker i livet mitt (eller hatt den type samtaler med dem om jeg hadde truffet dem).

Vælkøm tl P.K.

Gammel 24-08-08, 12:02   #3
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Det er det jeg synes er så bra. Alt jeg lærer om andre menneskers verden, tanker og handlemåter her inne. Verdifull informasjon som beriker livet mitt og hjelper meg å se ting som jeg kanskje ellers aldri ville sett fordi jeg kanskje aldri ville møtt den type mennesker i livet mitt (eller hatt den type samtaler med dem om jeg hadde truffet dem).

Vælkøm tl P.K.

Så absolutt.
Men JEG synes at det noen ganger er litt "too much".
Det er selvsagt mulig at jeg reagerer på det av ren og skjær misunnelse. JEg vet ikke.

Gammel 24-08-08, 12:07   #4
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så absolutt.
Det er selvsagt mulig at jeg reagerer på det av ren og skjær misunnelse. JEg vet ikke.

Det har du jo lov til. Vi har alle forskjellige interesseområder og metningspunkt på ulike områder. Om det er misunnelse eller dårlig selvbilde kommer jo an på hvordan metningspunktet gir seg utslag. Er det en sånn "Åh, nå orker jeg ikke mer av disse tørrpinnene", eller får man dårlig samvittighet fordi man ikke strekker så godt til selv om man skulle ønske, eller tror man må eller bør?

Gammel 24-08-08, 13:03   #5
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tror nok mange er sikre på det grunnleggende i sin foreldrerolle og hva man vil oppnå, men at veien dit er noe man er sikker på og ikke trenger innspill på, tror jeg vel det bare er fåtallet som kan skrive under på.

Å våge være åpen og stille spørsmål ved det man gjør, og ikke minst lære av sine feil, er for meg noe av det som virkelig kjennetegner hva jeg vil kalle en god forelder.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 13:09   #6
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av P.K., her.

Å våge være åpen og stille spørsmål ved det man gjør, og ikke minst lære av sine feil, er for meg noe av det som virkelig kjennetegner hva jeg vil kalle en god forelder.

Helt enig. Man kan forandre mening på ganske så mye etter hvert som barna blir eldre, man får flere barn, flere erfainger og flere venner/bekjente/nettvenner å lære av.
Man trenger ikke gå imot grunnleggende verdier, men man kan oppleve at de tankene man hadde om hvordan man skulle håndtere forskjellige situasjoner ikke nødvendigvis fungerer når man er i situasjonen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 12:08   #7
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så absolutt.

Too much er vel når du legger sammen alles gode sider, egenskaper og kjepphester og tillegger dem en rekke personer. Det er ikke slik at alle kan alt og gjør alt, selv om mange er gode til noe, enkelte veldig mye.

Misunnelse må man legge av seg.

Gammel 24-08-08, 12:09   #8
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Too much er vel når du legger sammen alles gode sider, egenskaper og kjepphester og tillegger dem en rekke personer. Det er ikke slik at alle kan alt og gjør alt, selv om mange er gode til noe, enkelte veldig mye.

Misunnelse må man legge av seg.

Det bare hiver man i en krok?
La meg kalle det drlig samvittighet i stedet da. Det var egentlig en bedre betegnelse.

Gammel 24-08-08, 12:09   #9
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg blir ofte litt overveldet når jeg ser hva andre får til og rekker, men så er jo jeg skrekkelig lat også da, og ikke så veldig organisert at det gjør noe.

Jeg må forresten berømme oppskriftene her inne. Der har jeg funnet mye godt og nyttig, som ikke nødvendigvis tar mer tid enn en Toropakke.

Det med å lære og få ny informasjon tror jeg ligger bak i hjernen, selv om det kanskje ikke er akkurat det en selv ville svart om man ble spurt om hvorfor man holder seg på forum.

Problemet for mange av oss er vel at vi selv tror vi må være så mye mer enn hva vi faktisk er for å være gode nok.

Gammel 24-08-08, 12:10   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir ofte litt overveldet når jeg ser hva andre får til og rekker, men så er jo jeg skrekkelig lat også da, og ikke så veldig organisert at det gjør noe.

Jeg må forresten berømme oppskriftene her inne. Der har jeg funnet mye godt og nyttig, som ikke nødvendigvis tar mer tid enn en Toropakke.

Det med å lære og få ny informasjon tror jeg ligger bak i hjernen, selv om det kanskje ikke er akkurat det en selv ville svart om man ble spurt om hvorfor man holder seg på forum.

Er vi i slekt? Som i, veldig nær i slekt?

Gammel 24-08-08, 12:13   #11
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Standard

Jeg tror ikke det, men jeg tror vi er ganske like etter hva jeg har lest.

Gammel 24-08-08, 12:18   #12
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Standard

En lort i en flott innpakning er like fullt en lort, vil jeg si.

Klart man har en fordel om man er god på det skrevne ord siden man i et slikt forum stort sett må gjøre seg opp en mening i forhold til det.

Derfor skal man også være forsiktig med å tolke for mye inn i hva noen skriver, eller gjøre seg opp en mening om personen bak på grunn av det.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:28.