Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Politisk korrekt FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-08, 10:54   #161
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politisk korrekt FP?

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Sikker på at du postet dette innlegget i riktig tråd? Det virker mer som argumentasjon for hvorfor du ikke er Mensa-medlem?

Ja, jeg er helt sikker.
Og så fniser jeg litt for meg selv.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 11:10   #162
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jøje meg, er det her det foregår! Så lang tråd fra i går kveld…det går jo ikke an å ta seg en nabofest her uten å gå glipp av noe.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 11:14   #163
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Virra, her.

Sikker?

Ja'a! *snøft* Pakker tar jeg sjansen på, men ikke i heiteste om jeg tar sjansen på at druer i løsvekt til 50,- kroner kiloet smaker godt, da tar jeg en liten drue først. Har maaange ganger smakt på tilsynelatende lekre druer som har smakt pøkk og hoppetau, og har vært sjeleglad for at jeg faktisk ikke gikk hen og kjøpte et kilo av dem.

Men så sier jeg alltid fra i kassen om den ene druen da, bare for å ha gjort det. De ler alltid av meg og gidder ikke ta betalt for det.

Gammel 24-08-08, 11:27   #164
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Hm.
Den som sa at FP var en boble, er jeg enig i. Det speiler i hvert fall ikke virkeligheten og flertallet (uten at jeg mener at det skal være noe mål).

Hatti: tørre nudler som eneste mat er faktisk et stort problem på barneskolen der mine barn går

Mim: jeg er enig med deg i at man selvsagt kan diskutere og ha meninger om det meste uten førstehåndserfaring. Men noen ganger blir det faktisk litt teit når folk med ett barn på 1 år uttaler seg bombastisk om hva tenåringen deres aldri kommer til å si/gjøre/få lov til, eller pekefingre over manglende oppfølging av unger i familier med flere enn en av slaget. En viss ydmykhet overfor at man tar ulike valg og vurderinger også ut i fra antall barn man har, hvilken alder de er i, og barnas og foreldrenes egenart, synes jeg ikke nødvendigvis er noe negativt.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 11:36   #165
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det som jeg synes er aller merkeligst når jeg leser denne type diskusjoner er at det fremstilles som kvalmende politisk korrekt å ville sine barn og seg selv vel. Det å være opptatt av kosthold, miljø, barnesikring og reflektere rundt barneoppdragelse skal liksom være en uting.
Jeg tar ikke de argumentene, oppfordringene og rådene som blir gitt som en personlig fornærmelse eller et angrep på meg, mine valg og min måte å gjøre ting på. Det andre forteller/skriver om sine refleksjoner og sine valg i livet velger jeg å ta som et forslag til en mulig måte å gjøre ting på. Et forslag som jeg tenker over, og enten tar det til meg eller forkaster. Enkelt og greit.
Det viktigste er at man i det minste stiller med et litt åpent sinn slik at man gir seg selv mulighet til å ta til seg ny lærdom og nye gode vaner.
Jeg liker at folk har sine kjepphester. Uten kjepphestridende damer og menn ville mange gå glipp av viktige perspektiver og informasjon.

Sist redigert av Heiko : 24-08-08 kl 11:50.
Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 11:38   #166
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Du har i det minste ungene på offentlig skole, Vimsen.

Ja, noe annet skulle tatt seg ut.

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Vimesen er den skjønneste av alle!

Jeg er bare sur og skummel.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Joh.

Pøkk. Jeg glemte at du var her.

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

J
Jeg må forresten innrømme at en del sånne "se så mange feil jeg har"-tråder minner meg litt som koketteri på linje med syltynne jenter som krangler om hvem som har den største bilringen...

Denne tråden er ikke en slik tråd. Den var ihvertfall ikke startet som enb. Selv om Nenne har bestemt seg for det.
Jeg ER ikke stolt over mine mangler som mor/husmor, og jeg syne dere er vrange som ikke forstår hvorfor jeg ramset opp.

Gammel 24-08-08, 11:47   #167
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter å ha skumma gjennom nokre Foreldre og Barn her om dagen tenkte eg om det virkelig finns en egen plass i himmelen for mødre som amme til ungar er to, som pussar opp barneromma i shabby chic med babyen dinglande i Mei-Tai på magen, som lage økologiske barnebursdagar til sine kjønnsnøytrale Katvig-kledde barn. Eg blir sliten og ør av å lese Foreldre og Barn på samme måte som eg blir sliten og ør av å lese enkelte trådar her på FP. Det handle om meg og mitt manglande overskuddslager som mamma, og eg irritere meg derfor over alt eg kunne gjort annaleis samtidig som eg sitte med ei -ironisk distanse til desse mødrene.

Gammel 24-08-08, 11:48   #168
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Denne tråden er ikke en slik tråd. Den var ihvertfall ikke startet som enb. Selv om Nenne har bestemt seg for det.
Jeg ER ikke stolt over mine mangler som mor/husmor, og jeg syne dere er vrange som ikke forstår hvorfor jeg ramset opp.

Den er skremmende lik sånne tråder i hvert fall, så hvis den ikke er en sånn tråd, aner jeg ikke hva denne tråden var ment å handle om.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 11:48   #169
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Det som jeg synes er aller merkeligst når jeg leser denne type diskusjoner er at det fremstilles som kvalmende politisk korrekt å ville sine barn og seg selv vel. Det å være opptatt av kosthold, miljø barnesikring og reflektere rundt barneoppdragelse skal liksom være en uting.
Jeg tar ikke de argumentene, oppfordringene og rådene som blir gitt som en personlig fornærmelse eller et angrep på meg, mine valg og min måte å gjøre ting på. Det andre forteller/skriver om sine refleksjoner og sine valg i livet velger jeg å ta som et forslag til en mulig måte å gjøre ting på. Et forslag som jeg tenker over, og enten tar det til meg eller forkaster. Enkelt og greit.
Det viktigste er at man i det minste stiller med et litt åpent sinn slik at man gir seg selv mulighet til å ta til seg ny lærdom og nye gode vaner.
Jeg liker at folk har sine kjepphester. Uten kjepphestridende damer og menn ville mange gå glipp av viktige perspektiver og informasjon.

Heiko er perfekt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 11:49   #170
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Druer i pakke kan også smake høgg.

Tørre nudler - grøss og gru.

Jeg forstår hva Vimsen mener, men slik er det da også RL. Noen fremstiller seg alltid som bedre enn hva de virkelig er, slik de virkelig vil være, eller tror man må være, for å bli akseptert.

For eget vedkommende så kan jeg godt ha meninger om ting, eller tilstrebe noe, uten at jeg nødvendigvis klarer etterleve det hele tiden.

Det ligger i menneskets natur at man hele tiden forsøker strekke seg mot noe.

Det ble vel seriøst nok og politisk korrekt?

: forsøker passe inn som nybegynner :

Etter en tids lesning, og det eksistensielle spørsmålet om å melde seg inn, eller ikke, så ble denne tråden avgjørende.

Synes dette virker som en gjeng med oppegående mennesker og at forumet har stor takhøyde, og ikke minst mye humor.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 11:50   #171
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Kæm e du?

Gammel 24-08-08, 11:50   #172
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes Heiko sa det veldig fint.

Det som jeg synes er aller merkeligst når jeg leser denne type diskusjoner er at det fremstilles som kvalmende politisk korrekt å ville sine barn og seg selv vel.

Det er jo smart, fint og bra.

Gammel 24-08-08, 11:50   #173
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Den er skremmende lik sånne tråder i hvert fall, så hvis den ikke er en sånn tråd, aner jeg ikke hva denne tråden var ment å handle om.

Det gjøkke no, snuppa.

Gammel 24-08-08, 11:51   #174
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg synes Heiko sa det veldig fint.

Det som jeg synes er aller merkeligst når jeg leser denne type diskusjoner er at det fremstilles som kvalmende politisk korrekt å ville sine barn og seg selv vel.

Det er jo smart, fint og bra.

Ja og krig og fred og sånn, selvsagt.

Jeg synes dere analyserer innlegget mitt vel mye nå.

Gammel 24-08-08, 11:52   #175
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja og krig og fred og sånn, selvsagt.

Jeg synes dere analyserer innlegget mitt vel mye nå.

En tråd er mer enn HI, vettu.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 11:53   #176
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Det som jeg synes er aller merkeligst når jeg leser denne type diskusjoner er at det fremstilles som kvalmende politisk korrekt å ville sine barn og seg selv vel. Det å være opptatt av kosthold, miljø, barnesikring og reflektere rundt barneoppdragelse skal liksom være en uting.

Gammel 24-08-08, 11:54   #177
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kæm e du?

En nybegynner som liker kaste seg i det fra stor høyde, selv om det kan medføre mageplask.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 11:54   #178
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan jo ikke legge sammen alle forskjellige sine kjepphester og tilskrive dem som egenskaper til hver enkelt i en samlet gruppe. Det er nok et dårlig selvbilde som snakker. Hvis ikke hadde man jo lagt sammen alle de negative utilstrekkelighetene som outes og gjort det samme? Eller, man hadde som Teofelia så fint gjør: Tenke at; Oi, kanskje jeg kan la ungen min prøve også? – Eller tenke; oi, dette hørtes bra ut, kanskje jeg kan gjøre det også?

Gammel 24-08-08, 11:55   #179
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

En tråd er mer enn HI, vettu.

FInt. Da skal jeg ikke kave meg opp å tro at det er JEG som blir misforstått hele veien.

Gammel 24-08-08, 11:55   #180
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av P.K., her.

For eget vedkommende så kan jeg godt ha meninger om ting, eller tilstrebe noe, uten at jeg nødvendigvis klarer etterleve det hele tiden.

Det ligger i menneskets natur at man hele tiden forsøker strekke seg mot noe.

Nemlig.

Opprinnelig lagt inn av P.K., her.

Synes dette virker som en gjeng med oppegående mennesker og at forumet har stor takhøyde, og ikke minst mye humor.

Velkommen, håper du vil trives. Dette er naturligvis en veldig PK tråd å debutere i!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:44.