|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
saftig
|
Sv: Politisk korrekt FP?
Nå har jeg tenkt meg godt om, og jeg har kommet frem til at jeg ikke helt skjønner hva du mener. Eller, jeg leser jo hva du skriver, men jeg kan ikke huske å ha fått med meg at man ikke vil se at nybegynnere kan tenkes ikke å like seg her. Slik jeg husker det er det mange som skjønner at det kan være fælt for nybegynnere med tonen her inne, det er heller viljen til å endre på det som ikke er til stede.
|
|
|
#2 |
|
Vaklende
|
Jeg oppfattet rine som irritert på Majsa ut fra det Majsa skrev, plusset på en masse erfaring og irritasjon fra det virkelige liv som ikke hadde noe med Majsa å gjøre. Jeg kjente meg ihvertfall igjen i forhold til dette med å tolke innlegg annerledes hvis man har noen relaterte og sterke erfaringer på området. Likevel synes jeg det burde gå an å se at Majsa skrev tydelig at det siste var tanker hun holdt for seg selv, bortsett fra her inne.
Jeg synes det er arrogant av deg å gå ut fra at alle vet det samme som deg. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Epikur
|
Kan anbefales. :erfart:
Jeg vet om mange som tror de gjør det som er best for barnet, men som bommer helt og totalt. Eller de gjør det de synes er best i situasjonen. Eller de lar det være opp til 3-åringen å bestemme både dette og hint i fht mat eller sikkerhet eller leggetider. "Er du trøtt, lille venn? har du lyst til å legge deg?" Mine svigerforeldre, som regner seg selv som veldig gode foreldre, bedre enn de fleste, i følge dem selv, skjønte ingenting av bilsikring, båtsikkerhet, trappesikring, spedbarnskosthold, osv. Ikke bare var kunnskapen fraværende eller utdatert, men de nektet leeenge å ta inn ny kunnskap, for det hadde 1) gått bra med deres barn, 2) statistikk er bare tall, 3) det var ingen grunn til å være hysterisk og 4) magefølelsen deres tilsa at det ikke var nødvendig.
Andre valg er en ting, rine, dustete, farlige eller gale valg er en annen sak. All argumentasjon som minner om "enhver mor vet best for sine barn" eller "det gikk bra med meg", er i utgangspunktet håpløs.
|
|
|
#5 |
|
Epikur
|
Bare hvis man sier jatakk til alt man får.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|