|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#441 |
frakoblet
|
![]() Sv: Politisk korrekt FP?
Nå har jeg tenkt meg godt om, og jeg har kommet frem til at jeg ikke helt skjønner hva du mener. Eller, jeg leser jo hva du skriver, men jeg kan ikke huske å ha fått med meg at man ikke vil se at nybegynnere kan tenkes ikke å like seg her. Slik jeg husker det er det mange som skjønner at det kan være fælt for nybegynnere med tonen her inne, det er heller viljen til å endre på det som ikke er til stede.
![]() |
#442 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hengepupper med mye areola.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#443 |
Bedreviter
|
Hvis dette hadde vært en tråd startet av en nybegynner eller av en mindre erfaren bruker, så hadde jeg kanskje tatt poenget titt, men det er en tråd startet av Vimsen, og da skjønner jeg ikke hva som er problemet med at de som er mest aktive ellers i forumet også viser seg å være de mest aktive og de som styrer mest i denne spesifikke tråden. Hvor overraskende eller unaturlig er det, liksom? |
![]() |
![]() |
![]() |
#444 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Politisk korrekt FP?him: Jeg tror nok også at forumet ikke nødvendigvis er likt for alle. En ting er hvordan man selv oppfatter det. En annen er nok at det antageligvis er en forskjell i hvordan møtes utifra hvilket nick man har. Har man rukket å bli litt buddies flyr man ikke like lett i strupen på hverandre.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#445 |
Vaklende
|
Jeg oppfattet rine som irritert på Majsa ut fra det Majsa skrev, plusset på en masse erfaring og irritasjon fra det virkelige liv som ikke hadde noe med Majsa å gjøre. Jeg kjente meg ihvertfall igjen i forhold til dette med å tolke innlegg annerledes hvis man har noen relaterte og sterke erfaringer på området. Likevel synes jeg det burde gå an å se at Majsa skrev tydelig at det siste var tanker hun holdt for seg selv, bortsett fra her inne.
Jeg synes det er arrogant av deg å gå ut fra at alle vet det samme som deg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#446 |
Epikur
|
Kan anbefales. :erfart:
Jeg vet om mange som tror de gjør det som er best for barnet, men som bommer helt og totalt. Eller de gjør det de synes er best i situasjonen. Eller de lar det være opp til 3-åringen å bestemme både dette og hint i fht mat eller sikkerhet eller leggetider. "Er du trøtt, lille venn? har du lyst til å legge deg?" Mine svigerforeldre, som regner seg selv som veldig gode foreldre, bedre enn de fleste, i følge dem selv, skjønte ingenting av bilsikring, båtsikkerhet, trappesikring, spedbarnskosthold, osv. Ikke bare var kunnskapen fraværende eller utdatert, men de nektet leeenge å ta inn ny kunnskap, for det hadde 1) gått bra med deres barn, 2) statistikk er bare tall, 3) det var ingen grunn til å være hysterisk og 4) magefølelsen deres tilsa at det ikke var nødvendig.
Andre valg er en ting, rine, dustete, farlige eller gale valg er en annen sak. All argumentasjon som minner om "enhver mor vet best for sine barn" eller "det gikk bra med meg", er i utgangspunktet håpløs.
![]() |
#447 |
Impulsiv innimellom
|
Ja, de fleste av oss er pådrivere på ulike fronter, men så har du noen som er like engasjert overalt. Det er der Mim kommer inn, og sikkert flere med henne.
![]() |
#451 |
kamerat
|
![]() Sv: Politisk korrekt FP?Jeg har sett et par litt vel røffe velkomster for nye brukere, som jeg gjerne skulle sett at vi kunne unngått, hvor folk har fått unngjelde for en viss gjengmentalitet. Ofte er det dog ikke.
![]() |
#452 |
Erfaren nok
|
Hadde en mindre erfaren bruker startet denne tråden tror jeg den ville vært "drept" for lenge siden.
![]() |
#453 |
Leser
|
Nei, jeg synes ikke det er ille at man har tatt et valg som sier; "Nei jeg vil ikke endre på det". Jeg har ingen problemer med at folk har feil og innrømmer det. Men jeg har store problemer med at folk benekter at disse feilene faktisk eksisterer. Dette er inntrykket mitt av denne tråden i alle fall.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 25-08-08 kl 10:14. Årsak: Mer leselig |
![]() |
![]() |
![]() |
#454 |
Vaklende
|
For ordens skyld, Tinetoff, jeg mente ikke at du måtte hverken ile til introduksjonsforumet eller svare alle. Jeg synes det var bra at vi har det litt høyere i bevisstheten, slik at ikke det er nærmest det motsatte som skjer. Eller var du uenig i at det er greit å delta i en intro-tråd innimellom, eller gi en respons til noen som forsøker å hive seg med på en grei, men ikke oppsiktsvekkende, måte? |
![]() |
![]() |
![]() |
#455 |
frakoblet
|
Det tror faktisk ikke jeg.
Mener du å si at du hadde mest lyst til å bare skrive "signerer" eller bruke en smiley, og så følte du deg tvunget til å fortsette å debattere?
![]() |
#456 |
Erfaren nok
|
Ja, jeg ser den også. Men samtidig så er det ofte sånn at fjasingen blir litt personlig og vennepreget. Og at de som evt måtte mene noe annet en "bermen" ikke blir en del av denne vinfjasingen.
![]() |
#457 |
Erfaren nok
|
Siden det blir sagt her at man bør ha vært her en stund og ha erfart forumet før man uttaler seg om "slike ting", så tror jeg det. Kanskje ville tråden levd, men ikke med teamet bevart.
![]() |
#458 |
kamerat
|
![]() Sv: Politisk korrekt FP?Hm, jeg ser litt streng og dogmatisk ut, ser jeg, Balanse.
![]() |
#459 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Politisk korrekt FP?Jeg ser på meg selv som litt nybegynner ennå, men jeg har ennå til gode å oppleve at selve "gjengen" her inne har oppført seg ufint mot meg. Jeg har blitt godt tatt i mot, av alle.
![]() |
#460 |
© All rights reserved
|
Hvem er gjengen? :nysgjerrig: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|