Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Politisk korrekt FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-08, 00:02   #401
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politisk korrekt FP?

Manfight!

Gammel 25-08-08, 00:02   #402
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Tulling.

Han ba om det, torsken

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 00:10   #403
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tulling.

Se der ja, det var bedre. Tiden her på forumet har for øvrig lært meg hva neste steg nå er:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 00:11   #404
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Se der ja, det var bedre. Tiden her på forumet har for øvrig lært meg hva neste steg nå er:

Grouphug! Hvor er Esme? :leter:

Gammel 25-08-08, 00:14   #405
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Jeg håper i alle fall ikke at FP blir et sted der man toner ned kunnskapen og engasjementet man sitter inne med fordi de som ikke kan like mye om et gitt tema ikke skal føle seg dumme. FP er tross alt leksikonet mitt.

Opprinnelig lagt inn av Pida, her.

Jeg innrømmer det gjerne: Jeg liker at FP kryr av flinkiser som skriver godt, har høy utdannelse, er samfunnsengasjerte, reflekterte, sosialt intelligente, selvransakende, og ja, politisk korrekte. Alt er relativt, selvsagt, men det da ikke slik at forumet f.eks. bærer preg av folk som klager over høye bensinpriser, lave straffer, for mange innvandrere, miljøavgifter, osv.

Det er vel fortsatt slik at like barn leker best..?!

Sånn er det bare.

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg synes det er stor forskjell mellom mellom nyheter om at gulrøtter øker kreftfaren og den viten man har om økt overlevelse ved bruk av bakovervendt bilsete og en dramatisk reduksjon av krybbedød ved ryggleie. Det er noe med å sile ut den viktige informasjonen. Jeg fatter ikke at folk bruker penger på å forsikre barna i alle bauer og kanter hos forsikringsselskapet, og samtidig lar barna sitte forovervendt eller nyfødte ligge på magen - så lenge det ikke er svært gode grunner til å gjøre det annerledes. Jeg kan leve godt med momzillastempelet hvis denne tankegangen gjør meg til en slik en.

Det kan jeg også. :momzilla:

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er alltid hyggelig når man ser at folk har lært noe av sin tid på FP - for eksempel at de har kommet over sin motvilje mot å kalle med-debattanter arrogante.

Gammel 25-08-08, 00:14   #406
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 00:16   #407
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er jeg, vaffal. :klar for grouphug:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 00:16   #408
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Nope. Når jeg ser mennesker som har ungene sittende løst/klatrende i bilen, sittende på fanget i forsetet osv, så har jeg ikke mye tillit til hverken kunnskap eller at de gjør det som er det beste for barnet sitt. (Og fire år er ikke bare et tall, det har vel litt med anatomi å gjøre tenker jeg. Eller, det er jo bare et tall, og tallet kunne nok godt vært 5 også, men hodet er jo forholdsmessig større enn kroppen jo yngre en er. )
Mange som ikke er på forum, vet at man må ha bilstol, og kanskje de søker den som er best i test, men endels engasjement strekker seg ikke lengre enn det. (Og Majsa er ikke arogant. )

Jupp.

Gammel 25-08-08, 00:18   #409
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Apropos dette med å tro på at foreldrene gjør det de tror er det beste for barnet. Det går faktisk an å tro at folk gjør ting i beste mening, men samtidig se at det de gjør er riv ruskende galt ut i fra common sense.

Jeg savner forresten en momzillasmiley.

Gammel 25-08-08, 00:19   #410
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg også vil vite hva en momzilla er.

Gammel 25-08-08, 00:22   #411
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Øyh! Dadzilla da? Vi leker ikke PK!

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 00:23   #412
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Sjekk 363 i denne tråden. Eller var det 636? Litt må du jobbe for kunnskapen.

Gammel 25-08-08, 00:23   #413
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Googlemaskinen hjelper til.

Gammel 25-08-08, 00:23   #414
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller sitt ekte jeg. Det er en del som er mer "seg selv" på nett enn i RL.

*rekker opp hånda*

I RL er jeg ofte altfor bevisst ting jeg har komplekser for og virker nok mer mutt og avvisende. De som kjenner meg godt i RL og som jeg føler meg trygg sammen med, vil nok si at jeg er meg selv på nett.

Det er jo litt godt også. At man har en arena der man ikke er så opphengt i seg selv. For den "sosiale treningen" og erfaringen med å kommunisere med folk gjør at jeg ikke har fullt så mange hemninger i RL som jeg hadde før.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 00:24   #415
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Det er jo litt godt også. At man har en arena der man ikke er så opphengt i seg selv. For den "sosiale treningen" og erfaringen med å kommunisere med folk gjør at jeg ikke har fullt så mange hemninger i RL som jeg hadde før.

Gammel 25-08-08, 00:24   #416
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

*rekker opp hånda*

I RL er jeg ofte altfor bevisst ting jeg har komplekser for og virker nok mer mutt og avvisende. De som kjenner meg godt i RL og som jeg føler meg trygg sammen med, vil nok si at jeg er meg selv på nett.

Er du meg?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 00:25   #417
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

momzilla
dadzilla

Gammel 25-08-08, 00:26   #418
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh! Nå må jeg bare dele en av de fineste pappabloggene jeg har sett på nett.

The wind in your vagina skrevet av ingen ringere enn Black Hockey Jesus.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
Gammel 25-08-08, 00:27   #419
kie
weird

kie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Er du meg?

Har vi sprettrumpe? *håper*

Gammel 25-08-08, 00:28   #420
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Her har du en

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:30.