|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#4 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Jeg kan godt gå med på å gi en ekstra tusenlapp i stipent til alle studenter som beviselig bruker 40 timer eller mer på studiene hver uke. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?
Det tror jeg så gjerne. Jeg brukte toppen fire timer daglig - i snitt, eksamensperioder medregnet.
|
|
|
#6 |
|
Absolute Beginner
|
Vi hadde studiedag hver fredag, og forelesningene var på 3-4 timer stort sett. Om man leste pensum effektivt 1- 1,5 time hver dag så holdt det som regel. 24 timer høres ikke så feil ut synes jeg, og da er det ikke medregnet lang sommerferie. Jeg tror studiet vårt var ganske gjennomsnittelig på arbeidsmengde. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da jeg tok PPU i fjor hadde vi fire timers undervisning fire dager i uken. Det meste var obligatorisk, bortsett fra forelseningene. I tillegg hadde vi obligatoriske innleveringer og seminaroppgaver som skulle forberedes. Det var absolutt overkommelig altså, men en helt annen situasjon en da jeg tok grunnfag i 2001.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Vel det gjelder jo ikke alle. Jeg kjenner ingen som bruker så liten tid på studiene. Selv er jeg på skolen 8-16 fem dager i uken, og siden studielånet knapt rekker til halvparten av de faste utgiftene jobber jeg 50% i tillegg. Og har to barn jeg skal ha tid til. Så noen feriekolonitilværelse har ihvertfall ikke jeg. Men det er jo selvvalgt, og så er jeg heldigvis så privilegert at jeg har mulighet til å ta fem uker ferie i året. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Epikur
|
|
|
|
#10 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Jeg har vært student på fulltid selv altså. Med barn. Og samboer som ikke tjente mye penger. Bare i skolepenger gikk det nesten 50 000 i året. Det gikk helt fint det. Tenk om folk hadde brukt like mye tid på å jobbe som på å surve, det hadde blitt saker. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
morsomt.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|