Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Yoghurt i barnehagen?

Se resultatene: Yoghurt i barnehagen?
Ja til yoghurt i barnehagen 108 83,08%
Nei til yoghurt i barnehagen 16 12,31%
Vet ikke, men vil se resultatet 6 4,62%
Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-08, 12:42   #11
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Youghurt i barnehagen?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Der er jeg ikke enig, og jeg sloss hardt for å beholde Prim som lovlig vare i den forrige barnehagen som jo tillater yoghurt. Men igjen dette med helhetstenkning, for Prim innholder mye mer enn bare sukker og dette er viktige i næringsmidler ifht hva Nugatti inneholder.

Ja da, prim er selvsagt sunnere enn nugatti, er iallefall noen flere vitaminer og mineraler (men ikke spør meg hva...). Jeg er så heldig at mine barn liker det meste av pålegg. Men det er nå slik at får de velge det søte hver dag (særlig mellomste), så gjør de det. Derfor er ikke prim "hverdagspålegg" hos oss.

Egentlig synes jeg ikke det er barnehagens oppgave å bestemme hva vi tar med på niste til ungene. Blir litt vel mye detaljestyring med forbudt og tillatt påleggslister. Men at de bestemmer hva de skal servere der er greit.

Både fra skolen og barnehagen hører jeg ofte f.eks. X får Nugatti på brødskiven. Da svarer jeg ofte at vi ikke er foreldrene til X. At vår familie og X sin familie har forskjellige regler, og slik er det bare. Det gjelder jo ikke bare mat, forskjellige familier har forskjellige regler, og jeg forklarer ungene hvorfor de ikke får det eller det. Fungerer iallefall enda...

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:12.