|
Se resultatene: Yoghurt i barnehagen? | |||
Ja til yoghurt i barnehagen |
![]() ![]() ![]() ![]() |
108 | 83,08% |
Nei til yoghurt i barnehagen |
16 | 12,31% |
Vet ikke, men vil se resultatet |
6 | 4,62% |
Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Stabilt ustabil...
|
![]() Sv: Youghurt i barnehagen?Greit nok med helhetlig tenking, men jeg synes også det er forskjell på yoghurttypene... Uten å ha finstudert alle innholdsfortegnelsene innbiller jeg meg at en godmorgenyoghurt med diverse musli, crusli, havregryn eller hva som er i de, er bedre enn f eks de fargekjekskulene på toppen av en Q-yoghurt, eller disse yoghurtene med sjokokuler/karamellsaus (er det piano eller duo de heter?). Jeg synes selv de smaker godt, men synes ikke de egner seg best som måltid til barn. Jeg er ikke for noe forbud, men sender sjelden med til mine barn. En gang i blant for min del.
![]() |
#23 |
trenger lading
|
![]() Sv: Youghurt i barnehagen?
Det er jo nettopp det, at det er så forskjell på de at et totalforbud virker så dumt. Yoghurt naturell og sjokokuler er ikke helt det samme nei...
![]() |
#24 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Youghurt i barnehagen?Yoghurt er helt greit. Om så hver dag.
![]() |
#25 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Youghurt i barnehagen?Skulle gjerne ha sendt med yoghurt av og til. Min tåler ikke melk, og har en tendens til å reagere på soya yoghurtene og. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Youghurt i barnehagen?Yoghurt sendes med i barnehagen kanskje 2-3 ganger i uka. Jeg har ikke dårlig samvittighet for akkurat det. Storebror foretrekker å drikke vann, så for oss er det en kilde til kalsium. I tillegg synes han at yoghurt er supert, og med tanke på hvor lite godis han får, så gir ikke yoghurten meg et snev av dårlig samvittighet engang.
![]() |
#27 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Youghurt i barnehagen?Jeg vil heller at jenta spiser en yoghurt enn at hun ikke spiser noe. Derfor har hun med seg yoghurt flere ganger i uken.
![]() |
![]() |
#28 |
tittel -en, titler
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Youghurt i barnehagen?I vår barnehage vil de helst ikke at vi sender meg yoghurt eller søtpålegg og det syns jeg er helt greit.
"Mine barn på jorden teller tre og den fjerde er i himmelen et sted" Sist redigert av Nuta : 16-09-08 kl 11:44. Årsak: skrivefeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Youghurt i barnehagen?Ja, det er lov i vår barnehage og det synes jeg er greit. Vi sender som regel med drikke-Biola, men også vanlig youghurt. Akkurat nå er de lei, så vi har en pause.
![]() |
#30 |
Passiv
|
![]() Sv: Youghurt i barnehagen?Jeg synes det er helt greit å ha med en yoghurt i bhg. Menneh - etter å ha hatt en debatt om ernæring med en barnehageansatt angående sukker i yoghurt - mens ungene satt og spiste is til siste måltid(!) så har jeg innsett at noen slag er så viktige for enkelte at man får la de dra avgårde med seieren. Så her spiste ungene yoghurten hjemme mens de var i den alderen... |
![]() |
![]() |
#31 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Youghurt i barnehagen?Det anmodes om å ikke ha med youghurt i bhg minsten går i. Nå som storebror går i 1. klasse, sender jeg med han det noen ganger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ctrl+z
|
Jeg også, men barnehagen minste skal begynne i og skolen, tillater det ikke. Vil de ha det en gang iblant hjemme, så ser jeg ikke noe problem i det. Alt med måte, som så mange har poengtert før meg.
![]() |
#33 |
Ute på tur
|
Der er jeg ikke enig, og jeg sloss hardt for å beholde Prim som lovlig vare i den forrige barnehagen som jo tillater yoghurt.
![]() |
#34 |
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Yoghurt i barnehagen?Vi hadde en kjemperunde på dette for ca. 1 år siden i barnehagen. De skulle nekte oss yoghurt i barnehagen. Vi forelødre fant til slutt ut at det var mer klinet rundt yoghurten som var problemet. Så her ble det til slutt forbudt på småbarnavdelingen men de store får ha det med.
![]() |
#35 |
trenger lading
|
Ja da, prim er selvsagt sunnere enn nugatti, er iallefall noen flere vitaminer og mineraler (men ikke spør meg hva...). Jeg er så heldig at mine barn liker det meste av pålegg. Men det er nå slik at får de velge det søte hver dag (særlig mellomste), så gjør de det. Derfor er ikke prim "hverdagspålegg" hos oss.
![]() |
#36 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() Sv: Yoghurt i barnehagen?I barnehagen til poden får de alle måltider servert der, vi har ikke med mat. De får ett måltid med korn, kornblandinger eller fullkorn om dagen og får alltid tilbud om å ha yoghurt på kornet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Yoghurt i barnehagen?Ja til yoghurt!
![]() |
#38 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Yoghurt i barnehagen?Vi spiser middag i halv seks tiden og dermed er ikke jentene så sultne til kvelds. De får ofte yoghurt med musli da, dermed sender vi det ikke med i barnehagen.
![]() |
#39 |
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg vil ikke akkurat si at Piano/Duo er yoghurt, snarere en dessertform
![]() |
|
|