|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
*_*
|
Sv: "Lovlige" fordommer
Du har ikke mye til overs/har en blindspot på subkultur og undergrunnstrender, ja?
|
|
|
|
#2 |
|
Yes, we can!!
|
Pleier de å spres utover til det ganske land, egentlig? Snakker vi ikke om ulike typer "trender" her? De som tas tak i av "massene" og de som ikke gjør det?
|
|
|
#3 |
|
*_*
|
De spres kanskje ikke ut i sin opprinnelige form, men er i aller høyeste grad med å påvirke hva som er trendy blant for eksempel ungdom, for å ta en typisk gruppe, over hele landet. Bare se på emokidsa, der de går rundt som mørkemenn med rød leppestift. Tror ikke den trenden kommer direkte fra Ullernåsen, akkurat. Kanskje bortsett fra leppestiften, når jeg tenker meg om.
|
|
|
|
#4 |
|
kan tilsettes alkohol
|
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
Det er sant. Som sagt, når det gjelder det "hippe" oppstår mye østpå. Når det gjelder mye av det mer "gjengse" så tror jeg faktisk det oppstår i vest.
|
|
|
#7 |
|
This is normal!
|
Uansett kan vi slå fast at ikke alle trendsettere er middelaldrende fruer på Oslo vest. Faktisk bare en ganske liten andel.
|
|
|
|
#8 |
|
Bedreviter
|
Og vi kan ganske sikkert også slå fast at ikke alle middelalderfruer på Oslo vest er trendsettere. (Men det kan godt hende at Polyanna og Scarlett er blant dem, altså. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Yes, we can!!
|
Trenden med BRUK av økomat kom i hvert fall veldig, veldig tidlig til vestkanten, om det nå ikke er de som sår potetene. Jeg skal faktisk vedde på at du prosentvis finner langt flere som er positive til økomat i vest, enn på bygda. Og "simple living" er jo rike vestkantfolk som flytter på landet og kommer i zen og jobber litt freelance i blant og sånn. Ingen andre har jo RÅD til sånt!
|
|
|
#13 |
|
|
Jeg går ut i fra at du kødder nå, ja? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men uansett kor ein vrir og vender på det så er det jo ikkje noko nytt at folk bur "på bøgda" for å ha betre tid til borna sine, sleppe billigare unna tidsklemma og for å sleppe unna karrierejaget. Det er jo ikkje sånn at folk nødvendigvis bur "på bøgda" fordi dei ikkje har utdanning eller kompetanse til å gjere det bra i Byen (TM). |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Fortynnet
|
Sv: "Lovlige" fordommerJeg stusser bare litt på den troen enkelte middelalderfruer på Oslo vest har på at de var de som "oppfant" en sunn livsstil og det ene med det andre. Da jeg fikk mitt første barn i en liten sørlandsby for snart 22 år siden, var vi alle sammen slanke, veltrente og stadig ute i gratis skog og sjø. Vi lagde mat fra bunnen, noe var jammen økologisk eller til og med selvdyrket. Vi ammet lenge, strikket ullklær og noen av oss sydde kule klær til barna. Navnene vi valgte har holdt seg bra. I bilen satt ungene bakovervendt, så lenge det var mulig med de setene som fantes da. Sorterte søpla gjorde vi jammen også. Og skjønte ikke at vi egentlig var trendsettere. Sist redigert av Filifjonka : 19-09-08 kl 18:59. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|